י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ללא בדיקה

שינוי מדיניות: בדיקה סרולוגית חיובית תיחשב כהחלמה

מי שחלה בקורונה, גם אם לא ביצע בדיקה, ועתה בבדיקה סרולוגית נראה כי יש בדמו נוגדנים ייחשב כמחלים, לעניין דרישות הבידוד

שינוי מדיניות: בדיקה סרולוגית חיובית תיחשב כהחלמה
מתם בדיקות קורונה מהירות של סופיה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

גם מי שמעולם לא ביצע בדיקת מטוש שגרתית לדגימת קורונה, אך חלה והחלים ובבדיקה סרולוגית שיעבור יוכח כי יש בדמו נוגדנים ברמה גבוהה ייחשב כמי שחלה והחלים לעניין דרישות הבידוד. כך למשל מי שיערוך בדיקת נוגדנים עם שובו מחו"ל ויציג גם אישור כי נדבק בקורונה בהיותו בחו"ל לפחות עשרה ימים לפני כניסתו ארצה, יפטר מחובת הבידוד.

מדובר בצעד דרמטי שעשוי לסייע מאד לפתיחת השמים ולהכנסת תיירים ארצה, שכן עד כה מיליוני אנשים בעולם החלימו מהנגיף אך כללי הריחוק והבידוד חלים גם עליהם. ההנחיה החדשה של משרד הבריאות עורכת אבחנה בין אלו שכבר חלו בנגיף והחלימו וכעת יש בדמם נוגדנים – כך שלא נשקף להם סיכון להידבקות ועם גם לא מדביקים אחרים, לבין אלו שטרם חלו כאשר לגביהם נותרו ההנחיות הרגילות.

ההנחיה החדשה תסייע גם לאלו שחלו בקורונה אך מסיבות שונות נמנעו מעריכת בדיקה, אלא הסתפקו בבידוד בביתם עד להחלמה, או שהסתייעו בערכות בדיקה פרטיות שתוצאותיהן אינן מדווחות לרשויות. כעת אם אכן ימצאו בדמם נוגדנים הם יוגדרו כמחלימים גם אין בתיק הרפואי שלהם בדיקת קורונה חיובית.

מדובר בשינוי מדיניות מצד משרד הבריאות, מאחר ועד כה מי שלא הציג בדיקת קורונה חיובית לא נחשב כמחלים גם אם הבדיקה הסרולוגית שלו הייתה חיובית.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד