י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לפיד לא מרים ידיים

הוסר האיום: נדחו הצעות אי האמון בממשלה

מליאת הכנסת הצביעה בעד הודעת ראש הממשלה ודחתה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. יו"ר האופוזיציה לפיד בתום ההצבעה: "בני גנץ ואשכנזי מחזיקים את נתניהו ראש ממשלה. יכלו להוציא אותו היום בערב מבלפור ולא עשו את זה"

הוסר האיום: נדחו הצעות אי האמון בממשלה
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת הצביעה בעד הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו שנמסרה מוקדם יותר למליאה. 53 חברי כנסת הצביעו בעד הודעת ראש הממשלה לעומת 40 ח"כים שהצביעו נגד.

כמו כן דחתה המליאה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

ההצעה "כישלון ממשלת ישראל בטיפול בקורונה ואיבוד השליטה של ראש הממשלה על המשבר", שהגישה סיעת 'יש עתיד-תל"ם' נדחתה ברוב של 30 תומכים לעומת 53 מתנגדים.

ההצעה "כישלונה של הממשלה בתחום הכלכלי, החברתי, האזרחי והמדיני" שהעלתה סיעת 'מרצ' נדחתה ברוב של 39 תומכים מול 53 מתנגדים.

ההצעה "כישלון הממשלה באיסוף נשק חם בלתי מורשה המפוזר במרחב הציבורי, במיוחד בחברה הערבית ומשמש אמצעי לפשע" שהעלתה 'הרשימה המשותפת' נדחתה ברוב של 30 תומכים מול 56 מתנגדים.

ההצעה "מחדל הממשלה במערכה מול נגיף הקורונה" שהעלו סיעות 'ישראל ביתנו' ו'ימינה', נדחתה ברוב של תומכים 30 מול 56 מתנגדים ושני נמנעים.

לפני ההצבעה, הציג ח"כ בועז טופורובסקי את ההצעה של 'יש עתיד תל"ם' ואמר: "השאלה היחידה שתהיה היום בהצעת אי האמון הנוכחית היא מי יצביע בעד נתניהו ומי יצביע בעד החלפתו. שום שאלה אחרת. ככה, זה כל כך פשוט. בלחיצת כפתור היום של כל חברי הכנסת כאן, כחול לבן, העבודה, בנט וליברמן, אפשר להחליף את הממשלה בלי בחירות כבר היום".

לדבריו: "אין ספק, הליכה לבחירות ברגעי משבר היא חמורה מאוד למשק, לאמון הציבור, לכל המערכת הפוליטית. אבל לא חייבים ללכת לבחירות, כי באותה לחיצת כפתור אחת אפשר להרים כאן ממשלה קטנה ויעילה, כזו המורכבת מיש עתיד-תל"ם, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן והעבודה, בה ראש הממשלה הוא יאיר לפיד שר הביטחון הוא בני גנץ, שר החוץ הוא גבי אשכנזי, שר המשפטים הוא אבי ניסנקורן, שר הקורונה הוא בנט וגם הליכוד יהיו חברים בה."

בסיום הנאום, קם ח"כ אחמד טיבי ממושבו ואמר לח"כ טופורובסקי: "בעקבות הנאום שלך הרשימה המשותפת לא תצביע בעד ההצעה שלכם. הזכרת את כולם ולא הזכרת את המשותפת. תתבייש לך. ככה מארגנים שותפות? אנחנו 15 מנדטים כאילו לא קיימים?".

ח"כ טופורובסקי חזר לדוכן והשיב: "אני מתנצל. אני חושב שההסתה כנגד 20% מהאזרחים הישראלים היא איומה ונוראית, ואין ספק שאתם צריכים להיות חלק מההנהגה במדינת ישראל".

ח"כ נפתלי בנט שהציג את הצעת אי אמון יחד עם 'ישראל ביתנו' טען בנאומו כי "סגר הוא פעולה הכרחית כשנכשלת במתן טיפול טוב. סגר הוא פטיש על אזרחי ישראל במקום פינצטות על חולי ישראל. סגר פירושו להתגאות ששמת את כל האזרחים בכלא כי אתה לא מצליח להשתלט על הפשיעה. הסגר הורס כאן דור של יזמים ובעלי עסקים, הסגר מרסק את הנפש של ילדינו, הסגר הוא אנטיתזה לרוח הישראלית. ישנה סיבה נוספת לכך שהעם איבד את האמון, הסיבה לכך היא כי אתה, ראש הממשלה, לא מאמין בעם".

ח"כ יאיר גולן אמר על הצעת אי אמון של סיעת 'מרצ' כי "שרי ממשלת ישראל אתם מפחדים מהחרדים. הפחד שלכם נראה רע מאוד בעיני הציבור. זה מביך. לא ראוי למנהיגים לפחד מהעם שלהם. איך תובילו את העם אם אתם כל כך מבוהלים מהחרדים? חבל שאין חיסון נגד פחדנות. חיסון כזה יכול באבחה אחת לשפר את תפקוד הממשלה, ולהביא מזור להמוני אזרחי ישראל, ההולכים ומבינים שהממשלה שלהם הרבה יותר מפחידה מהקורונה".

לסיום עלה השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס מ'הליכוד' לסכם את הדיון לפני ההצבעה: "היום שמעתי את חבר הכנסת אביגדור ליברמן, בתחילת ישיבת סיעתו מפלגתו. בה הוא בעצם מעודד את אותם בעלי עסקים אשר פתחו את העסקים בתקופת הסגר, להמשיך בדבר יש השגות על מדיניות הסגרים לא מהיום, מהסגרים הראשונים, בוודאי בגל השני. ועדיין, אני אומר את דבריי בממשלה, אני אומר את דבריי בתקשורת, אני מנסה לשכנע. לא שכנעתי, קיבלתי את הכרעת הרוב, אני נושא באחריות המשותפת לכל חברי הממשלה ובסופו של דבר גם לחברי הקואליציה. למה? כי זה שלטון תקין. למה? כי זוהי דמוקרטיה. אתה אומר את דעתך, היא לא מתקבלת ברוב קולות, אתה נושא באחריות משותפת, לא בורח ממנה ולא מתחמק ממנה בכל מיני סיפורי מעשיות".

לדברי אקוניס: "אני חושב שהעסקים צריכים להיפתח, בזהירות ובאחריות. אנחנו צריכים ללמוד את הלקחים של הגל הראשון. הזמן הזה שבו אנחנו נידרש, אם נתוני התחלואה אכן ילכו וימשיכו לרדת, אני בטוח שאנחנו נקצר את טווח הזמנים לפתיחה של ענפים נוספים".

בעקבות דחיית הצעות אי אמון אמר ח"כ יאיר לפיד: "הצעת אי אמון לא עברה היום בכנסת אבל יש שני דברים שצריך לזכור. הראשון הוא שאחרי כל הדיבורים כחול לבן, בני גנץ ואשכנזי מחזיקים את נתניהו ראש ממשלה. יכלו להוציא אותו היום בערב מבלפור ולא עשו את זה. והשני זה שאנחנו נחזור בשבוע הבא עם אותה הצעה שוב כי אנחנו לא מוותרים לעולם".

יאיר לפיד הצעת אי אמון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד