י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיפורה של תמונה

כשהרבי מפיטסבורג קרא לצלם ופצח עמו בריקוד

הצלם נפתלי לרר זכה לפני כמה שנים למחווה מרגשת ויוצא דופן מהרבי מפיטסבורג זצ"ל. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על השתלשלות ההיכרות שלו עם חצר הקודש פיטסבורג באשדוד, ומגולל את הסיפור מאחורי התמונה המיוחדת בו נראה הרבי זצ"ל רוקד עימו יד ביד

כשהרבי מפיטסבורג קרא לצלם ופצח עמו בריקוד
הרבי מפיטסבורג בריקוד עם נפתלי לרר צילום: באדיבות נפתלי לרר

במהלך חג הסוכות הסתלק לגנזי מרומים האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל, עם צאת החג התיישבו בניו וחסידיו על הארץ לקונן על האי גברא רבא דבלי בארעא.

האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל היה ידוע כמי שקירב כל אחד ואחד באשר הוא. כאשר כל מי ששהה בקרבתו חש כאילו הוא בנו יחידו ומחמד נפשו.

במהלך ימי השבעה צפה ועלתה תמונה מיוחדת, בה נראה האדמו"ר זצ"ל רוקד עם הצלם נפתלי לרר יד ביד כשמסביב החסידים מריעים. כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל נפתלי לרר לשמוע ממקור ראשון את שהתרחש אז ומה גרם לצלם להפוך למצולם.

"את האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל זכיתי להכיר רק בכמה השנים האחרונות" מספר לרר על הפעם הראשונה בה נחשף לחצר האשדודית. בזמן שצילמתי ברית בפעם הראשונה בבית המדרש פיטסבורג באשדוד. "התקשרו אלי שהאדמו"ר מויז'ניץ מגיע להיות סנדק וזה היה בעת תחילת כהונתו של האדמו"ר מויז'ניץ, ומאד מאד רציתי לצלם אותו, ונסעתי במיוחד לאשדוד ובכלל לא על מנת לצלם בחצר הקודש פיטסבורג שלא הכרתי כל כך".

"הגעתי לבית המדרש צילמתי תוך כדי שאני מתחבא, לא ידעתי האם בפיטסבורג מסכימים לתעד את האירועים או לא. אחד מאנשי החצר אמר לאדמו"ר שאני נמצא. הוא קרא לי והביא לי לחיים ומזונות, הרגשתי חמימות ומאז הייתי עשרות פעמים בחצר החסידות, והצטערתי שלא הכרתיה שנים לפני...", מספר לרר.

"בשנים האחרונות זכיתי ותיעדתי את החתונות של ילדיו וגם את שמחת הבר מצווה האחרונה לנכדו ונכד האדמו"ר מקרעטשניף, ובן האדמו"ר הנוכחי שליט"א, בסוף הבר מצווה החלו ריקודים. כבר הייתי מותש והשעה הייתה 1:30 בלילה כשהאדמו"ר הבחין בי על הכסא בצד. אמר "גם הצלם צריך להיות בשמחה". והוא קרא לי לרקוד איתו, התביישתי, לא הייתי בחיים בסיטואציה כזו, הוא תפס לי את היד והחל לרקוד איתי למשך 5 דקות תמימות כשאני לבוש בבגדי העבודה בלבד".

עוד מספר לרר ל'בחדרי חרדים': "אחד החסידים ניסה לצלם במצלמה קטנה ופשוטה מרחוק, והרבי זצוק"ל אמר לו; 'הוא מצלם כל היום אתה לא צריך לפחד לצלם אותו".

"הרבי קרב אליו כל אחד, גם צלם יהודי פשוט כמוני הרבי קרב כאילו אני אחד מגדולי החסידים", מסיים לרר ג'וניור בהתרגשות.

הרבי מפיטסבורג נפתלי לרר תמונה נדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד