י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החלה שתיית הקולות?

בנט תמך בלפיד לראשות הממשלה; הליכוד: "חתרן נשאר חתרן"

על רקע הסקרים בהם נצמד נפתלי בנט ליריבו בנימין נתניהו, הן במנין המנדטים והן באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה, בליכוד מנצלים את המצב ותוקפים בחריפות את בנט שהצביע הערב בעד הצעת אי אמון של 'יש עתיד' שהציעה את לפיד כראש ממשלה | הליכוד: "בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד" | בנט משיב אש: "שום תרגיל פוליטי לא יעצור אותי מלדאוג לעם הטוב שלי שסובל כל כך בגלל כישלונך"

בנט תמך בלפיד לראשות הממשלה; הליכוד: "חתרן נשאר חתרן"
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

בתום דיון במליאת הכנסת הערב (שני) הפילה הקואליציה את ארבע הצעות אי האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה, כשהמרכזית היא של 'יש עתיד', שהציעה את ראש המפלגה יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה, בליכוד תוקפים את בנט שתמך בהצעה.

בהצבעה שנפלה תמכו חברי הכנסת נפתלי בנט, מתן כהנא ואביגדור ליברמן, כשבליכוד ניצלו את ההצבעה לתעמולה; "חתרן נשאר חתרן. בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד שאמר כי בכוונתו לעקור 100,000 מתיישבים מיהודה ושומרון, לתפקיד ראש הממשלה. מי שפירק את ממשלת הימין בשביל ברית האחים ימליץ על השמאל בשביל ג'וב", נמסר.

בסיעת 'ימינה' של בנט השיבו ומסרו: "לכל המתרגשים. מתחילת הקדנציה הצבענו תמיד בעד כל הצעת אי-אמון בממשלת הכישלון הזו, ובלבד שזה הוגש על ידי מפלגה ציונית, ואנחנו נמשיך בזה כמובן. אין היום כל שינוי. כמו כל הצעות האי אמון, זהו ארוע סמלי בלבד שמבהיר שאין לנו אמון בממשלה".

עוד הוסיפו ותקפו את לפיד באומרם כי "כל טירון יודע שלא היה סיכוי להכתיר את לפיד לראש ממשלה. מציעים לחברי הכנסת בליכוד לטפל במיגור הקורונה והשבת הפרנסה ולא בעוד ספינים סוג ג'".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט הגיב למתקפה בדף הפייסבוק שלו וכתב: "ראש הממשלה נתניהו,אתה פשוט לא מבין את הסבל הנורא שעובר על אזרחיך. את משמעות אובדן מטה לחמם".

"כי אם היית מבין מה עובר על מיטל, אם חד הורית בעלת מתפרת שמלות שסגרה היום את העסק שלה לצמיתות, היית גם אתה מצביע אי אמון בממשלה הנוראה הזו, ולא היית עוסק בספינים ירודים בערב כזה".

"‏בערב בו נפטר הישראלי ה2000 מקורונה, ו9 מיליון אזרחים כלואים בבתיהם בחרדה קיומית וכלכלית, בערב כזה, אתה יושב עם יועציך הפוליטיים ומנסח ספין סוג ג׳ נגדי?", תהה בנט.

באשר להצבעתו בעד לפיד במליאה, הסביר נפתלי בנט: "כמו כל איש אופוזיציה, הצבענו הערב בעד הצעת אי אמון בפעם ה50, כפי שאתה עשית באופוזיציה והצבעת יחד עם המפלגה הערבית. אתה הרי יודע את זה. ובכל זאת, במקום לעבוד 24/7 בחרת למקד את האנרגיה שלך בי. כמו שאול המלך בערוב ימיו".

לסיום כותב יו"ר 'ימינה' ההולך ומתחזק בסקרים: "אני מבטיח דבר אחד—שום ספין, ושום תרגיל פוליטי לא יעצור אותי מלדאוג לעם הטוב שלי שסובל כל כך בגלל כישלונך".

בכיר ב'יהדות התורה' הגיב להצבעתו של בנט בעד המלכת יאיר לפיד ואמר ל'בחדרי חרדים': "חיבור של בנט ללפיד הוא איבוד ערכים ומשגה פוליטי. לאחר שבנט הצהיר עשרות פעמים כי ברית האחים ז"ל היתה טעות אסטרטגית, הוא עדיין רואה בלפיד אופציה לשת"פ? האם עקרונות הן פלסטלינה גמישה?".

נפתלי בנט יאיר לפיד מפלגת הליכוד מפלגת ימינה הצבעת אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד