י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זמנים אפלים

תיעוד מקומם: השוטרים סגרו לחברותא את הגמרות

תיעוד מבית הכנסת 'הראשונים' בבני ברק, מזכיר לנו ימים אחרים בתולדות עם ישראל - אפלים יותר. כשלומדי תורה חוטפים קנס בעת לימוד התורה הקדושה תוך שמירה על כל הנחיות משרד הבריאות • צפו והזדעזעו

תיעוד מקומם: השוטרים סגרו לחברותא את הגמרות
שוטרים בבית כנסת הראשונים בבני ברק צילום: מצלמת אבטחה

בתיעוד המתפרסם הערב (שני) ממצלמות האבטחה של בית הכנסת 'הראשונים' בבני ברק נראים שוטרים המתפרצים לבית הכנסת הריק, רק חברותא אחת יושבת בפינה, בהתאם להנחיות ולכללי ההרחקות.

שני יהודים ישבו והגו בתורת ה' בלילה הקדוש, ליל הושענא רבא, וספגו קנס בסך 500 שקלים, כל אחד מהם.

"זה קרה ביום חמישי בלילה, ליל הושענא רבה, באחד מבתי הכנסת בקצה של העיר בני ברק". מגולל אחד ממתפללי בית הכנסת ומספר: "שני יהודים, העוסקים לפרנסתם אך קובעים במסירות ובהתמדה עיתים לתורה, ביקשו להמשיך את החברותא הקבועה שלהם גם בלילה קדוש שכזה".

בתחילה חשבו ללמוד ברחבת בית הכנסת או ברחוב, אך מאחר ותכננו ללמוד עד השעות הקטנות של הלילה וחששו שמא רעש הריתחא דאורייתא יפריע לשכנים הנמים בסוכתם בחוץ, החליטו היהודים להיכנס לבית הכנסת שהיה פתוח תוך שהם שומרים על כל כללי הבטיחות הבריאות וההנחיות השונות.

"מיותר לציין שהם עטו מסכות על הפה ועל האף, התיישבו אחד מהשני במרחק וכן הגיפו וילון ניילון עבה שיחצוץ בינם", הוא מדגיש.

כך הם ישבו, למדו, ושקעו בעולמה של תורה בעמקות נפלאה. עד שקול מאחוריהם גדע את הלימוד באיבו.

"אסור לכם להיות כאן. תנו לנו תעודות זהות ותסגרו מיד את הגמרות" פקד השוטר הראשון מבין ששת השוטרים שנכנסו לבית הכנסת. הסבריהם של הלומדים המסורים נפלו על אוזניים ערלות, ולא הועילו להם כל ההסברים על שמירת מרחק, מסכות וחציצה. השוטרים אילצו אותם כאמור לסגור את הגמרות, הגישו להם דו"ח מכובד של חמש מאות שקלים חדשים והוציאו אותם מבית הכנסת.

"אמנם השוטרים סגרו להם את הגמרות והוציאו אותם מבית הכנסת, אבל את הלימוד הם המשיכו על ספסל ברחוב, תוך שהם לומדים בלחש כדי לא להפריע לשכנים. מראה סגירת הגמרות בצורה שכזו לא יישכח מהם במהרה". מסיים מתפלל בית המדרש בזעם על השוטרים שלא גילו רגישות, ובהערכה על שני היהודים שלמרות הכל המשיכו להגות בתורה הקדושה.

קורונה בית כנסת רדיפת חרדים הראשונים אכיפת המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד