י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאחורי הקלעים

פרסום ראשון: התמורה שגנץ דרש והתרגיל של הליכוד; כך מונה כהן לשר

לאחר שמינויו של יצחק כהן מש"ס לשר אושר בממשלה, נודעו ל'בחדרי חרדים' כמה פרטים מעניינים על מה שהתרחש מאחורי הקלעים. המינוי הפך לאין ברירה לאחר שגנץ העלה בפני ליצמן דרישה גבוהה מדי. וגם התרגיל שעשו בליכוד לכחול לבן שנאלצה להצביע בניגוד לצו מצפונה

פרסום ראשון: התמורה שגנץ דרש והתרגיל של הליכוד; כך מונה כהן לשר
סגן השר איציק כהן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

חבר הכנסת יצחק כהן מש"ס מונה היום (שני) לשר בממשלה, בתפקידו יכהן כשר במשרד האוצר ושר השיכון, כאשר תחתיו צפוי להתמנות ח"כ יעקב ליצמן כסגן שר השיכון לאחר שהתפטר בתחילת החודש מתפקיד השר.

הפלונטר החל לאחר התפטרותו של ליצמן, כאשר זה ביקש לחזור כסגן השר, אלא שבגוש הימין ניצלו את מכסת הסגנים המותרת בחוק יסוד הממשלה, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' פנה חבר הכנסת ליצמן אל גוש 'כחול לבן' וביקש מהיו"ר בני גנץ להתמנות לסגן שר במסגרת המכסה שלהם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גנץ הודיע בסוף השבוע לחבר הכנסת ליצמן כי הוא מוכן לתת לו את התפקיד רק בתנאי שב'יהדות התורה' יעלו דרישה להעביר את תקנון הממשלה שמעורר מחלוקת בין גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות ההתעקשות שינו בלשכת ליצמן גישה והוציאו לדרך את המינוי של יצחק כהן לשר בממשלה, המינוי נתפר בימים האחרונים בשקט בשיתוף עם השר אריה דרעי, השר ישראל כץ ונסגר בפגישה בין ליצמן לראש הממשלה נתניהו אמש.

הבוקר התכנסו שרי הממשלה לאשר מספר נושאים שעל הפרק, כשדקות קודם הדיון הוסיפו במזכירות הממשלה כי השרים יתבקשו לאשר גם את מינויו של יצחק כהן לתפקיד שר, ב'כחול לבן' מיהרו להתנגד, והודיעו לחרדים כי יאשרו רק בתנאי שיעלה גם המינוי של מנכ"ל משרד המשפטים.

בליכוד יזמו תרגיל, והודיעו כי יעלו את אישור מינויו של יצחק כהן לשר, יחד עם הצעת המינוי של השרה אורית פרקש הכהן לשרת התיירות, כך שבמידה ו'כחול לבן' יצביעו נגד, גם מינויה של חברתם למפלגה פרקש הכהן לא יאושר.

בתום מספר דקות של דיון התקפלו ב'כחול לבן' ושינו את החלטתם והביעו תמיכה במינויו של יצחק כהן לשר בממשלה ביום רביעי המינוי יקבל את אישור הכנסת ויכנס לתוקף באופן רשמי.

בני גנץ מפלגת כחול לבן יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד