ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
על רקע נסיקתו בסקרים

בנט במתקפה חריגה על נתניהו: "העם איבד בך אמון; כשלת"

"העם איבד את האמון בך: כי אתה לא מאמין בעם. כי אתה לא מאמין בעם מי שמאמין בעם לא משתמש בסגר ומתגאה" כך תקף הערב נפתלי בנט את ראש הממשלה נתניהו במליאת הכנסת והוסיף: "אתה לא אומר אמת. סגר הוא לא תמונת ניצחון, סגר הוא תוצאה של כישלון. כישלון נורא"

בנט במתקפה חריגה על נתניהו: "העם איבד בך אמון; כשלת"
נפתלי בנט במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

במסגרת הדיון בהצעות אי האמון בממשלה, עלה יו"ר סיעת 'ימינה' נפתלי בנט לנמק את הצעת אי האמון של מפלגתו ופתח במתקפה חריפה על ראה"מ בנימין נתניהו: "ראש הממשלה מרבה לומר בשבועות האחרונים בהתפארות: היינו הראשונים להיכנס לסגר שני וכולם יבואו בעקבותינו. אני מצטט: "מתקשרים אלינו מכל העולם".

הוא פנה לנתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אתה יודע למה יש כזה אובדן אמון של הציבור בממשלה? בגלל שאתה לא אומר אמת. אתה לא אומר אמת. סגר הוא לא תמונת ניצחון, סגר הוא תוצאה של כישלון. כישלון נורא. כישלון בחודשי מאי ויוני כשזעקתי פעם אחר פעם תכינו את המערכת והוצאתי תוכנית, תכינו את המערכת. ואמרתי: תגייסו את החוקרים האפידמיולוגיים ותגדילו בדיקות ותרדו למכון ויצמן ולא הכנתם את המערכת והגענו לסגר שני. סגר הוא לא הישג. סגר זה קו ההגנה האחרון אחרי שנכשלת, סגר הוא אנטיתזה לרוח הישראלית".

הוא המשיך והעלה את הטון: "ראש הממשלה, היה לך את העם הכי יצירתי, הכי חכם, הכי יזם. את העם של אנטבה ו-Waze, עם כלביא יקום. ומה זה סגר? מכבים את העם הזה. במקום לרתום את תנועות הנוער, מכבים אותן; במקום לרתום את סיירת מטכ"ל, דחקו אותם החוצה; במקום לרתום את ההיי-טק – אני דיברתי עם מנכ"ל BATM, חברה ישראלית שמוכרת בכל העולם ערכות PCR, רק בישראל ממרץ הוא מתחנן אצל ראש הממשלה, אצל שרי הבריאות וזורקים אותו".

נפתלי סיפא לח"כים במליאה: "דיברתי עכשיו עם מיטל, בעלת מתפרת שמלות מדרום תל אביב, אם חד-הורית. היא סגרה את העסק. היא העסיקה שלוש נשים. היא הרימה ידיים, נגמר לה. עכשיו היא בחובות של מאות אלפי שקלים – היא עוברת מחיי יזמות לחיי תלות, מגאווה על עסק משגשג לבושה".

לדבריו: "זה לא בשמיים. מי שאומר שכולם מגיעים לסגר, משקר. רק מדינות שמתנהלות רע מגיעות לסגר. אסטוניה התנהלה טוב – לא הגיעה לסגר שני; טיוואן עם 20 מיליון איש, דמוקרטיה – לא הגיעה לסגר שני; קפריסין לא הגיעה לסגר שני. מה זה, אנחנו מדינת ישראל פחות טובים מכל המדינות האלה?".

בנט התייחס להעדרותו של נתניהו ואמר: "אני אגיד לכם, ראש הממשלה, שלא במקרה אתה לא יושב פה, אני מבין, יש עוד סיבה שהעם איבד את האמון בך: כי אתה לא מאמין בעם. כי אתה לא מאמין בעם מי שמאמין בעם לא משתמש בסגר ומתגאה".

לסיום אמר השר לשעבר: "משפט אחרון. מה מדאיג אותי במיוחד, כשאתה מתגאה בסגר ואחר כך אתה גם בונה על חיסון כחלק מהתוכנית – הלוואי שיהיה חיסון – אבל עם ישראל, מדינת ישראל, לא יכול לבנות על מה שאנחנו מקווים. כל הציונות הייתה הסתכלות על המציאות בעיניים. יוזמה, זו מהות הציונות. יוזמה, אמת. ולכן התוכנית לא יכולה להתהדר בסגרים, לא יכולה להסתמך על חיסונים שהלוואי שיהיו. אנחנו צריכים תוכנית, ויש תוכנית, לנצח את הקורונה בלי סגרים. תודה רבה".

נפתלי בנט ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד