י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"דקירה בגב"

בעקבות ההגבלות: מנהיגים יהודים נגד מושל ניו יורק

ההגבלות המחמירות שהטיל מושל ניו יורק על הקהילות החרדיות פגעו באהדה לה זכה עד כה ברחוב החרדי בניו יורק. כיום מסמנים אותו מנהיגים יהודים כאויב לאחר שיחה קשה שקיים עמם ביום שלישי האחרון

בעקבות ההגבלות: מנהיגים יהודים נגד מושל ניו יורק
אנדרו קואומו צילום: פלאש 90

בשיחת ועידה עם מנהיגים יהודים ביום שלישי שעבר, לחץ מושל ניו יורק אנדרו קואומו עליהם להקפיד על מקסימום 50% תפוסה בבתי הכנסת, ורמז שאם כן, לא ייחקקו מגבלות נוספות.

בהקלטה נשמע המושל אומר, "הכלל הנוכחי בכל כינוס תחת גג, זה 50% מהקיבולת", אמר המושל, על פי הקלטת השיחה שפורסמה לראשונה באתר 'המודיע' בשפה האנגלית. "זה החוק הנוכחי, עלינו לקיים את החוק הזה, אם אנחנו לא מקיימים את החוק הזה אז שיעור ההידבקות יחמיר, אז נצטרך לחזור לסגר, ואף אחד לא רוצה לעשות את זה, אבל אני זקוק לעזרתך בהורדת התחלואה והשיעור יירד אם נקיים את הכללים עם מסכה וההתרחקות החברתית וה-50%". אמר המושל.

אך כעבור שעות ספורות הודיע ​​קואומו על הגבלות על בתי הכנסת לעשרה אנשים בלבד. מנהיגים יהודים אומרים שהם חשו "דקירה בגב" בגלל מה שהם מכנים כצביעות מצידו של אנדרו קואומו.

אחד מעסקני ניו יורק אמר לאתר המודיע, כי "המושל הגיע אלינו, כביכול לעבוד איתנו כחבר, והיינו שמחים לעבוד איתו על מקסימום 50%. אבל אז הוא פשוט דקר אותנו בגב עם הצו הזה של 10 אנשים". המנהיגים אמרו כי המגבלה של 10 אנשים אינה הגיונית באופן מהותי. "אנו מרגישים שהמושל כלל אינו מעוניין לעבוד איתנו".

דוברו של קואומו הגיב על הדברים ואמר: "עדיין היינו בדיונים עם האפידמיולוגים באותה תקופה, והם הבהירו כי מניעת מפגשים חברתיים גדולים היא המפתח לפירוק ההדבקות".

אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק קורונה חרדים ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד