י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כישלון המאבק בקורונה

חריג: הרודן האכזר נשבר ובכה מול ההמון

מחזה נדיר תועד בצפון קוריאה, כאשר הרודן האכזר בתבל כיום, קים ג'ונג און נשבר, בכה מול אלפים וביקש סליחה על כישלונותיו בטיפול בנגיף הקורונה | במהלך המצעד חשף קים טיל בליסטי "מפלצתי" חדש המסוגל להגיע ליבשת ארה"ב ונחשב כיום לאחד הטילים האימתניים ביותר בעולם | צפו

חריג: הרודן האכזר נשבר ובכה מול ההמון
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

מחזה לא שגרתי בצפון קוריאה, קים ג'ונג און בכה וביקש סליחה מנתיניו על כישלונותיו במהלך מגיפת הקורונה, והודה כי הוא לא תמיד עמד ב"אמון שנתנו בו".

הרודן האכזר בתבל בכה במהלך מצעד צבאי ענק בצפון קוריאה, כשהוא מתנצל באופן נדיר על כישלונותיו במהלך התפרצות נגיף הקורונה, המנהיג הסיר את משקפיו ומחה את דמעותיו כשנאם במצעד לציון 75 שנה למפלגת העובדים השולטת במדינה.

לדבריו, על פי תרגום בעיתון 'קוריאה טיימס': "אנשינו נתנו בי אמון בגובה השמים ועמוק כמו הים, אך לא הצלחתי לעמוד בכך תמיד בצורה מספקת. אני ממש מצטער על זה".

הוא המשיך ואמר לרבבות: "למרות שעליי האחריות החשובה להוביל את המדינה הזו בשמירה על מפעלם של החברים הגדולים קים איל-סונג וקים ג'ונג-איל (אביו וסבו) בזכות אמונם של כל העם, מאמצי וכנותי לא הספיקו".

אנליסטים אמרו כי הנאום הזה מראה על לחץ גובר על משטרו כאשר קים מתמודד עם שלושת תלאות הפוקדות את עמו, קורונה, סנקציות בינלאומיות ואסונות טבע.

הונג מין, מנהל חטיבת צפון קוריאה במכון הקוריאני לאיחוד לאומי, אמר ל'קוריאה טיימס' כי "מתחת למסר שלו, אפשר לחוש כי קים מרגיש לחץ רב על הנהגתו, במהלך הנאום הוא השתמש במונחים כמו "אתגרים חמורים", "אינספור תלאות" ו"אסונות חסרי תקדים בהיסטוריה", זה מראה שהוא מתקשה ממש לשלוט, והוא מרגיש לחוץ מהדאגה שאנשיו עשויים להיות מוטרדים או לא רגועים, לכן הוא שם דגש רב על האנשים בנאום הזה".

קים צ'ונג-אין, מנהיג האופוזיציה הראשי בדרום קוריאה, לעג לתצוגה הדומעת במצעד בסוף השבוע. בהתייחס לירי של כוחות צפון קוריאה לעבר בכיר ברשות הדייג של דרום קוריאה בחודש שעבר, אמר: "זה היה מחריד לראות אותו מזיל דמעות תנין לאחר שירה למוות באזרח שלנו".

במהלך המצעד חשף קים טיל בליסטי חדש "מפלצתי" המסוגל להגיע ליבשת ארה"ב. אנליסטים אמרו כי הטיל, שהוצג על רכב מיוחד, יהיה אחד הטילים הבליסטיים הבין יבשתיים הגדולים בעולם אם הוא יופעל.

המצעד היה כוריאוגרפי מאוד, אלפי חיילים צעדו בו, הם הציגו ציוד צבאי קונבנציונאלי חדש כולל טנקים, ומטוסי קרב ששיגרו זיקוקים

קים ג'ונג-און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד