י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גם מול התקפות מכחול לבן

ינקלביץ' עם כל האמת בפרצוף: "סלחנות וחיבוק לרוחצים בים"

פרוץ הקורונה בארצנו הביא בכנפיו לא מעט שנאה כלפי המגזר החרדי והסתה חסרת תקדים בתקשורת הכללית שתוצאותיה ניכרות היטב בשטח • מי שבוחרת לצאת להגנת הציבור החרדי היא השרה ינקלביץ' שתוקפת בחריפות את ההכללה המרתיחה ואת הסיקור התקשורתי הסובייקטיבי

ינקלביץ' עם כל האמת בפרצוף: "סלחנות וחיבוק לרוחצים בים"
בחורי ישיבה עם מסכות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השרה עומר ינקלביץ׳ יוצאת להגנת הציבור החרדי שסובל בחודשים האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט, מגל שנאה עכור, בעקבות תיעודים של הפרת הנחיות בריכוזים מסוימים במגזר, אך גם אל מול ביקרות שנשמעת מחבריה למפלגה, ינקלביץ׳ קוראת לגלות אמפתיה למתפלל בבית כנסת כמו לרוחץ בים ומנפצת את האמת בפרצוף של התקשורת הכללית.

"אין דבר יותר מקומם ומרתיח בימים אלו, מאשר לראות קבוצות שבאופן מאורגן "שמות פס" על הנחיות הבריאות. הנחיות הבריאות הן מצילות חיים. לא המלצה, אלא חובה. חייבים לאכוף אותן ביד קשה, נגד כל אותם אלו שמסכנים את חיינו. צריך למצות את מלוא חומרת הדין – לא בהסכמים בשתיקה, לא בקריצה ולא במצמוץ. לדכא ביד ברזל כל תופעה כזו. ולא משנה מאיזו קהילה או ציבור הם מגיעים", פותחת השרה בדבריה בהתייחס לדיווחים על הסכמה של המשטרה לקיום אירועים המוניים בשתיקה.

"מצד שני", היא מציינת, "חשוב לעשות זאת ללא הכללה של ציבורים". השרה מתייחסת גם לכתבה של העיתונאי יאיר שרקי שהביא תיעוד מהטיפולים לחולי הקורונה, הניתנים בתוך הקהילה בציבור החרדי. "הייתה כתבה יוצאת דופן לא רק בגלל איכותה והסיפור העיתונאי המעולה שהביא, אלא גם בגלל ששברה תקופה ארוכה של סיקור שלילי לציבור החרדי", היא כתבה.

לדבריה, "מי שאינו מכיר את הציבור החרדי, בטוח שמדובר באנשים העושים ככל העולה על רוחם ומדביקים את המדינה. אוטונומיה, מדינה בתוך מדינה. מי שמכיר יודע שזה אינו נכון, אפילו לא בערך. אני מסתובבת רבות בערים ובריכוזים החרדים, נמצאת בקשר רצוף ומודעת היטב למצב. דעתם של רוב רבני המגזר נחרצת לשמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות".

ינקלביץ׳ מודה, "נכון, ישנו מיעוט מרגיז, רעשני, שמצטלם צבעוני, אבל הוא לגמרי לא מייצג את רוב הציבור החרדי. אני משוחחת כל הזמן עם החרדים, מקבלת פניות כאובות, שומעת זעם עצום וכעס נורא על אותו מיעוט שפרק עול, החליט להכחיש את הקורונה, מזלזל בהנחיות בואכה "להכעיס", וקודח חור בספינה של כולנו".

עוד מדגישה השרה: "רוב רובו של הציבור החרדי שומר על ההנחיות, מציית לרבניו שהורו להקפיד בשמירת הנחיות הבריאות. הוא סובל יותר מכולנו מאותו מיעוט של "מכחישי קורונה", משלם בחיים ובמחירים כלכלים ונוספים כמעט בלתי אפשריים. החרדים לא אשמים, הם עצמם קרבנות של המיעוטים המזלזלים".

"הספורט הלאומי של חיפוש הפרות מצד חרדים והטחתם אל עמוד הקלון הלאומי, כשמנגד – סלחנות ואפילו חיבוק למי שהולך לים בניגוד להנחיות, הוא לא פייר", תוקפת השרה שמא גם את חבריה למפלגה, שהוא נחרצת, "חייבים לאכוף את ההנחיות ללא משוא פנים. ועדיין, לצד הנחישות - אם אפשר להבין לליבם של הרוחצים בחוף הים, מותר לגלות אמפטיה זהה לכמיהתו של אדם דתי לבית הכנסת".

עומר ינקלביץ קורונה הסתה אנטי חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד