י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברוך דיין האמת

בדמי ימיו: המחנך מגור נפטר מהמחלה הקשה

בד"ה: הלך לעולמו הרב החסיד רבי יהודה אריה לייב הרשקוביץ ז"ל, מחשובי האברכים בחסידות גור ומטובי המלמדים בת"ת 'פני מנחם' בבני ברק לאחר מחלה קשה והוא בן 47 בפטירתו. רבי לייבי הוא בן למשפחת המקובלים הרשקוביץ מרחוב חבקוק בבני ברק

בדמי ימיו: המחנך מגור נפטר מהמחלה הקשה
נרות נשמה צילום: pexels

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של אחד מיקירי וחשובי האברכים בעדת גור הרה"ח רבי יהודה אריה לייב (לייבי) הרשקוביץ ז"ל לאחר שנלחם במחלה הקשה והוא בן 47 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בבני ברק בי"א תשרי תשל"ד לאביו המקובל הרה"צ רבי יצחק הרשקוביץ זצ"ל, מחשובי חסידי גור שנפטר בחודש חשוון תשע"ז. ולאמו מרת חיה. 

אביו רבי יצחק זצ"ל בנו של המקובל רבי שמעון אהרן הרשקוביץ זצ"ל. נודע כתלמיד חכם מופלג, ירא שמים ורבים שיחרו לפתחו‏. הוא היה נוהג לקבל קהל בבית מדרשו ברחוב חבקוק בבני ברק - אותו פתח יחד עם אחיו רבי דוד הרשקוביץ, ושם היה מסיר עין הרע ממבקשי עצתו.

בבחרותו למד המנוח ז"ל במוסדות חסידות גור ובישיבה של גור בחיפה, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח רבי אברהם מרדכי אבוביץ והתגורר בבניין של משפחת הרשקוביץ ברחוב חבקוק בבני ברק. 

במשך שנים מחנך בתלמוד תורה פני מנחם דחסידי גור בבני ברק שם לימד וחינך את ילדי החסידות, אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הוא לימד כל עוד והיה יכול. המחלה הכריעה אותו, והפסיק ללמד מאז חג הפסח. מאז מצבו החמיר ולפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' "הוא היה יהודי מיוחד במינו ואיש נדיר שכל חייו סובבו סביב התורה". בנוסף להיותו מחנך היה סופר שכתב ספרי תורה. 

עדינותו הייתה סמל ומופת לכל סובביו. הילדים בחיידר אהבו אותו מאד, והוא תמיד חייך. בתקופת המחלה כשסבל סבל רב, שתק וקיבל הכול באהבה. הקפיד על לימוד בעת שהותו בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, הקפיד על הלבוש החסידי בכל תקופת שהותו בביה"ח. אמר תמיד שרוצה שילדיו שמגיעים לבקרו יזכרו אותו תמיד בכל חייהם כאבא עם לבוש, וחלילה לא כאחד השוכב בבית החולים.

זכה הותיר אחריו משפחה ענפה ויתומים בביתו שטרם זכה להשיאם. 

מסע הלוויה בשעה 12:30 בצהריים מביתו ברחוב חבקוק 3 בבני ברק לבית העלמין סגולה פתח תקווה שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד