י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מעכל

הכתב החרדי מתאר את פטירת סבו מהנגיף: "תחושה נוראית"

הכתב הפוליטי של תאגיד השידור מיכאל שמש מבכה את פטירתו של סבו שנפטר כתוצאה מהנגיף: "9 ילדים ומעל 300 צאצאים לתפארת. כל חייו תורה וחסד בסתר. זכיתי בך, סבא. אתגעגע כל כך"

הכתב החרדי מתאר את פטירת סבו מהנגיף: "תחושה נוראית"
הרב צאלח שמש ז"ל צילום: באדיבות המצלם

לפני מספר ימים נפטר מנגיף הקורונה סבו של הכתב הפוליטי של תאגיד השידור הציבורי ''כאן'', מיכאל שמש, חכם צלאח שמש ז"ל, והוא בן 91 בפטירתו.

עם פטירתו כתב שמש בחשבון הטוויטר שלו ''ברוך דיין האמת. סבא שלי שאהבתי והערצתי בכל נימי נפשי חכם צאלח שמש נפטר בבית חולים תל השומר. הוא היה יהודי צדיק, איש חסד זך וטהור, אין לי את הכוחות למצוא עוד מילים"

שמש הוסיף וגולל את קורות ימי חייו של סביו בקצרה, "‏חכם צלאח שמש נולד בבגדד, עיראק. בשנות ה50 ברח ועלה לארץ לבד. שירת בצה״ל כחייל בודד ולוחם במלחמת ששת הימים ויום כיפור. גר במעברה בפ״ת ולימים בב״ב. עבד כגנן".

"9 ילדים ומעל 300 צאצאים לתפארת. כל חייו תורה וחסד בסתר. חלה בקורונה. נטמן הערב בירושלים. זכיתי בך, סבא. אתגעגע כל כך" כתב שמש בכאב.

הבוקר (שלישי) סיפר הכתב הפוליטי בראיון לרשת כאן ב' על סבו חכם צלאח שמש ז"ל שנפטר כאמור מקורונה.

"מרגע שאושפז עסקנו רק בלדלות מידע מה קורה איתו. זו תחושה נוראית לא לדעת מה קורה. אחרי החיים המפוארים, הכי מינימלי שהגיע לו זה להיפרד מהמשפחה ובגלל הנגיף לא זכינו לזה".

"אנחנו מעכלים עדיין את ההסתלקות של סבינו היקר". מוסיף שמש לספר הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב'.

"אמנם הייתי פוגש אותו אחת לכמה חודשים. אבל הרגשתי בכל התקופות בחיים שאנחנו חיים בצילו. הוא היה עמוד התווך של המשפחה". מספר שמש ומוסיף "הוא היה יושב ולומד בלילות. לא היה ישן".

עוד מוסיף שמש לתאר את מידת החסד הגדולה שלו "כל הסביבה שלו ידעו שהוא לא חי בשבילו. בחצר שלו בנה מקווה כלים, וכל הסביבה באו ונעזרו בזה. וזו רק דוגמא אחת, הוא לא היה מדבר, היה מומחה במתן בסתר".

"עכשיו בימי השבעה אנחנו שומעים כל כך הרבה סיפורים על פעולותיו הרבים שאנחנו כמשפחה בכלל לא שמענו ולא ידענו". מסכם שמש בכאב.

מיכאל שמש קורונה חכם צאלח שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד