י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נגיף פוליטי

"אסטרטגיית היציאה": אין הסכמה על מועד כינוס קבינט הקורונה

ראש הממשלה ומשרד הבריאות מבקשים לדחות את הדיון בקבינט הקורונה ליום חמישי, מנגד בסביבתו של השר גנץ טוענים: "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס. הדיון באסטרטגיית היציאה לא סובל דחייה נוספת" • משרד הבריאות: "הנתונים בימים האחרונים לא מאפשרים עדיין לגבש המלצות"

"אסטרטגיית היציאה": אין הסכמה על מועד כינוס קבינט הקורונה
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הקואליציה מקרטעת וחבריה עסוקים בלחשב את קיצה ולא מצליחים להגיע להסכמה ביניהם אפילו על החלטה מתי יתכנסו חברי קבינט, ישיבה שהייתה מתוכננת להיום (שלישי).

במשרד הבריאות טוענים, כי הנתונים בימים האחרונים לא מאפשרים עדיין לגבש המלצות, ולטענתם, כמובן שאי אפשר לקבל החלטות לגיבוש אסטרטגיית יציאה מהסגר, לאור החוסר בנתונים.

התקנות וההגבלות של הסגר נקבעו כך שתוקפן יפוג מחר, ועל מנת להאריך את זמנן, ייאלצו בממשלה לאשר את ההארכה באישור מיוחד. אישור שכזה יתקשו להעביר בממשלה, כאשר כחול לבן כבר הצהירו שהם לא יתמכו בהארכת הסגר, והם דורשים פתיחה מיידית של המשק. בכיר בכחול לבן אף תקף את נתניהו וכפי שפורסם בחדשות 12, "הבקשה לדחות את הקבינט תמוהה, סוכם מלכתחילה שנאשר היום עקרונות ולא תאריכים. מניעיו של נתניהו תמוהים".

בסביבתו של גנץ טוענים מנגד, "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס. חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות. הדיון באסטרטגיית היציאה לא סובל דחייה נוספת".

על פי הנתונים היום, באם יתקיים הדיון היום, האזורים שעליהם ימליץ גמזו לקבינט להמשיך בסגר מחמיר הם: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קרית מלאכי, אופקים, רמלה, נתיבות, אור יהודה, אשדוד ושכונות בירושלים.

יודגש, עד ליום חמישי ייתכנו שינויים ברשימת הערים, ובאם הדיון יתקיים רק ביום חמישי כבקשתך ראש הממשלה, רשימת הערים המוגבלות צפויה להשתנות.

עוד אמורים לדון חברי הקבינט במתווה שמציע יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס. על פי המתווה עובדי מערכת החינוך המתגוררים בערים אדומות לא יוכלו לעבוד בערים הירוקות.

מתווה זה יגרום למחסור גדול בעיקר בגני הילדים. כאשר רבות מהסייעות בגנים ברמת גן מגיעות מהעיר בני ברק השכנה. כמו כן במועצה האזורית אפרת עובדות נשות חינוך מביתר עילית. וגם במועצה האזורית חבל מודיעין ובגני ילדים בראש העין מועסקות נשים מאלעד. ומבית שמש מגיעות עובדות הוראה לעבוד במטה יהודה.

עם זאת יצוין על פי הדיווח בחדשות 12: מעיון בנתונים שנשלחו לחברי הקבינט על ידי המל"ל לקראת הישיבה שלהם שהייתה אמורה להתקיים היום, עולה התמונה שמקדם ההדבקה בישראל ירד אל מתחת ל-1 - לראשונה מזה חודשים. כאשר לפי מקדם ההדבקה המחמיר, המדד עומד כעת על 0.93. המדד המקל מצביע על מקדם של 0.89. בשני המקרים הנתון מצביע על כך שהמגפה נמצאת בנסיגה בישראל. עם זאת, חשוב להדגיש, במשרד הבריאות הציבו לעצמם יעד של מקדם הדבקה העומד על 0.8.

חולי קורונה מפלגת כחול לבן משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד