י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קורונה בין כותלי הכלא

אסירים בעתירה לבג"ץ: הסוהרים לא מקפידים על ההנחיות

מעל לאלף אסירים בעתירה לבג"צ מאשימים את הסוהרים בסיכון חייהם, וטוענים: "מהנתונים עולה כי כלל ההדבקות בקורונה בתוך בתי הסוהר עד עתה היו על ידי סוהרים"

אסירים בעתירה לבג"ץ: הסוהרים לא מקפידים על ההנחיות
פתיחת שנת הלימודים בבתי הסוהר צילום: שירות בתי הסוהר

מעל אלף אסירים הכלואים בבתי הסוהר בישראל הגישו השבוע עתירה לבג"ץ בה הם טוענים שהסוהרים מסכנים את חייהם, בכך שאינם מקפידים על ההנחיות, כך על פי הפרסום של ענבר טויזר היום (שלישי) בN12.

האסירים מבקשים מבית המשפט לחייב את כל הסוהרים וסגל שב"ס בחובת עטיית מסכות בכל עת, כפי שחובה זו מוטלת על האסירים ודורשים להקים מנגנון הטלת סנקציות על אנשי שב"ס המפרים הוראה זו. "מסיבה שאינה ברורה, רוב-רובם של הסוהרים בבתי הסוהר אינם טורחים לעטות מסכות", כותבים האסירים בעתירה.

עוד טוענים האסירים כי הנתונים מצביעים על כך שכלל ההדבקות בקורונה בתוך בתי הסוהר עד עתה היו על ידי סוהרים, אחד מהם סיפר כי הם משתמשים בחולצות על מנת לאלתר מהן מסכה פה ואף.

עוד עולה מטענות האסירים בעתירה, כי המגבלות שהושתו עליהם בתקופת הקורונה פוגעות פגיעה קשה בזכויותיהם: "ניכר כי שב"ס מנצל את תקופת הקורונה כדי להרע את תנאי חייהם של האסירים ולגרוע מזכויותיהם כדי להקל על הארגון עצמו ולהשתחרר מהמחויבות הבסיסית לדאוג לזכויות האסירים" הם טוענים.

משירות בתי הסוהר מסרו בתגובה לחדשות 12: "מענה לעתירה יוגש כמקובל לבית המשפט ובהתאם להחלטות השיפוטיות. לצד זה חשוב לציין ששירות בתי סוהר הוא הגוף ששומר על זכויות הכלואים ועל בריאותם ובריאות הסגל. כלל הפעולות שמבצע שב"ס נועדו לשמור על חיי האסירים באירוע משברי ומורכב זה וכל זאת בהתאם להוראות הדין, לרבות מגבלות הריחוק החברתי מטעם הממשלה".

עוד הוסיפו שירות בתי הסוהר לטעון בתגובתם כי "בניגוד למתואר, ככל ואפשרו את חופש התנועה, איפשר גם שב"ס ביקורי משפחות לאסירים ולעצורים. כמו כן, מתקיימים מזה חודשים ארוכים מפגשי היוועצות עם עורכי דין וכלואים. כל מערכי הטיפול והשיקום פועלים בהתאם למגבלות הקורונה וכללי התו הסגול. ניתן לכלואים טיפול ומענה רפואי ראוי ולעיתים אף טוב מהקהילה. חשוב לציין כי בג״צ נדרש להתייחס לכמה עתירות שהוגשו בסוגיית טיפול שב״ס בתקופת משבר הקורונה ושיבח את פעילות שב״ס בהתמודדותו המורכבת".

שירות בתי הסוהר עתירה לבגץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד