ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשיבה טובה

אבל בשיכון: זקן חסידי ויז'ניץ הלך לעולמו

הלך לעולמו הרה"ח הישיש רבי בן ציון וייס ז"ל, זקן חסידי ויז'ניץ שהסתופף בצלם של האדמו"רים במשך עשרות בשנים וזכה לאריכות ימים ושנים 

אבל בשיכון: זקן חסידי ויז'ניץ הלך לעולמו
רבי בן ציון וייס ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: אבל בחצר הקודש ויז'ניץ עם הסתלקותו בשיבה טובה של הרה"ח הישיש רבי בן ציון וייס ז"ל, מראשוני תושבי קרית ויז'ניץ בבני ברק וזקן החסידים בשנים האחרונות והוא בן 94 בפטירתו.  

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המנוח היה מאושפז בשבוע האחרון במחלקה רגילה בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, בבית החולים עבר בדיקת קורונה ונמצא שלילי לנגיף, הוא סבל מחולשה בשנים האחרונות, ואף מיעט לצאת מביתו שהיה סמוך לביהמ"ד הגדול בקריה ויז'ניץ. ר' בן ציון היה מתפלל ממרפסת ביתו והיה שומע את בעל התפילה כי התגורר קרוב לבית המדרש.

הרה"ח ר' בן ציון ז"ל נולד בי"ט אייר תרפ"ו לאביו החסיד המופלג ר' יוסף ז"ל מגדולי חשובי חסידי ויז'ניץ בנארסניצה הנמצא במחוז מארמרוש שבאוקראינה. הרה"ח ר' יוסף היה משתרך עם רגליו בשלג כל ליל שבת מרחק של שעתיים ומחצה עד עיירת וילחוביץ להשתתף ב'באטעס' שערכו האדמו"רים בעל ה'אמרי חיים', ובנו בעל ה'ישועות משה' זי"ע בכהנם כרב בעיירה שם.

בבית גדול זה ינק את ערכי החסידות אשר בערה בו עד יומו האחרון ממש, תוך התבטלות והתקשרות מבוטלת אל רבותיו האדמו"רים בעל ה'אמרי חיים' ה'ישועות משה', ויבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ.

בעלותו לארץ אחר המלחמה שימש כמחנך הראשון בתלמוד התורה בקרית ויז'ניץ בבני ברק בראשית הקמתה וזכה להוציא תחת ידיו תלמידים המאירים את העולם כולו כאשר בראש תלמידיו לא אחר ממורו ורבו האדמו"ר מויז'ניץ אשר העריכו עד סוף ימיו על עבודתו הקדושה בתמימות וחן שהשריש בילדים הרכים.

הרה"ח ז"ל ששתה את כוס התרעלה בשואה האיומה עד תומה, עלה לארץ ובנה את ביתו מחדש, וזכה להקים בית נאמן בישראל לתפארת בית אבות, בנים ובני בנים צאצאים יראים ושלמים, כאשר זכה ורוב נכדיו משמשים בעזר לשמחות של ויז'ניץ מתוך מסירות נפלאה, משפחת וייס זה שם דבר של מסירות מתוך תמימות לעבודת ה'

כמו כן בנו הרה"ח רבי נחמן שליט"א מוכר לכל חסיד ויז'ניצאי כחסיד מורם מעם אשר עיני העדה תלויים בו ובהנהגתו. 

זכה לאריכות ימים מופלגת, וסוד אריכות ימים מציינים מקורביו כי מעולם לא כעס ולא התרעם על שום דבר. תמיד קיבל הכול באהבה. 

מסע הלוויה היום בשעה 17:00 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק אל עבר בית העלמין בפאתי הקריה שם ייטמן סמוך לאוהל רבותיו הקדושים לבית ויז'ניץ. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד