ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בעקבות הנאום המדמם

השר אוחנה במתקפה על אייכלר: "השתלחות פרועה והזויה"

בעקבות הנאום המסעיר אמש במליאה של חבר הכנסת ישראל אייכלר שהציג את אלימות השוטרים נגד החרדים, ניצב היום השר אוחנה לצד משטרת ישראל ותוקף את הח"כ של יהדות התורה •  "אתמול הם נאלצו לחטוף גם בכנסת"

השר אוחנה במתקפה על אייכלר: "השתלחות פרועה והזויה"
ישראל אייכלר // אמיר אוחנה צילום: פלאש90

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ניצב היום לצד משטרת ישראל בכל הנוגע להתמודדותה עם אכיפת הקורונה ותוקף את דבריו הצורבים אמש (שני) במליאת הכנסת של ח"כ ישראל אייכלר נגד השוטרים.

"אם לא די היה לשוטרות ושוטרי משטרת ישראל במה שהם חוטפים ברחוב, בזמן שאנשי הארגון נופלים מהרגליים במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, בזמן שהם מסכנים את עצמם ואת בני משפחותיהם בהדבקות כשהם באים במגע עם חולים מאומתים ועם חבי בידוד, בהפגנות, בתפילות, בחתונות ובהתקהלויות למיניהן, בזמן שהם שומעים קריאות כמו "נאצים", "רוצחים במדים" וכיו"ב נאצות וגידופים — אתמול הם נאלצו לחטוף גם בכנסת". כך פותח היום (שלישי) השר לביטחון בפנים במתקפה על חבר הכנסת ישראל אייכלר בעקבות נאומו אמש במליאת הכנסת.

אוחנה מתייחס לנאום שנשא אתמול חבר הכנסת ישראל אייכלר במליאת הכנסת וזכה להדים רבים, במהלכו הציג הח"כ מאגודת ישראל תמונה של ילדים שנפגעו מאלימות המשטרה.

היום טוען השר לביטחון הפנים אוחנה כי ההתקפה "הגיעה לשיא בהשתלחות הפרועה וההזויה של חה"כ אייכלר". לדבריו, "במקום לפנות לציבור, לבקש ממנו להישמר על נפשותיו ולהישמע לכללים מצילי החיים, בחר חבר הכנסת להתיישר עם הטון של מיעוט קטן וקיצוני ולדבר על "קלגסים" שיצאו ל"פוגרום" בשליחות השלטון".

אוחנה יוצא להגנת המשטרה: "השוטרות והשוטרים פועלים להציל חיים. תקופת הקורונה היא קשה וכואבת מאוד במקומות רבים בעולם, גם בישראל. השוטרות והשוטרים, האמונים בתקופה זו לא רק על שלומו וביטחונו של הציבור, אלא גם על בריאותו — חווים קושי כפול: גם כאזרחים, וגם כמי שאמורים לאכוף את חוקי הקורונה כלפי האזרחים — משימה מאוד לא פופולארית בהתחשב בכך שחלקים בציבור עדיין לא הפנימו את גודל איום הקורונה".

"מתוך עשרות אלפי מפגשים יום יום בין שוטר לאזרח, שעוברות בשלום וברוגע כשהשוטר עושה את עבודתו — עם או בלי דו"ח — מגיע לתקשורת אותם אירועים בהם שוטרים הפעילו כח", מציין השר ומודה, "שוטרים אכן מפעילים כח בעת הצורך: למשל, כשלאחר הוראת פיזור והכרזה על התקהלות כבלתי חוקית הציבור ממשיך להפר את החוק ואיננו מתפזר — המשטרה מפעילה כח. כששוטר מבקש מאדם להזדהות והוא מסרב להזדהות, או להתלוות אליו לצורך זיהוי — המשטרה מפעילה כח".

למרות זאת הוא מודה בדבריו כי "יש בשולי השוליים גם מקרים של הפעלת כח לא סביר שאינו בהתאם לפקודות וערכי המשטרה. המקרים הללו מטופלים משמעתית על ידי המפקדים ובמקרים המתאימים אף נפתחת חקירה פלילית. כידוע לכם, אני הראשון לחשוב שיש מקום לשפר את התהליכים הללו, ולראיה הקמתי את ועדת הבדיקה הממשלתית בעניין המחלקה לחקירות שוטרים״, כותב השר.

עוד מוסיף השר אוחנה ומשיב לטענות שהטיח אמש חבר הכנסת אייכלר, "שוטרות ושוטרים הפועלים תוך חירוף נפש כדי לאכוף את החוק והסדר שנקבעו על ידי הממשלה והכנסת (לא על ידי השוטרים!), וזאת כדי לנצח במלחמה העולמית הקשה שגבתה עד כה למעלה ממיליון קורבנות בנפש, ובישראל למעלה מאלפיים, ועוד מי יודע כמה מומים שיוותרו עם "המחלימים" עוד שנים ארוכות, המלחמה בנגיף הקורונה".

ישראל אייכלר אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד