ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחלה חדשה או שאריות?

81 מקרים מתועדים של הדבקה חוזרת עד כה בישראל

למשרד הבריאות ידוע עד כה על 81 מקרים של הדבקה חוזרת בקורונה. עם זאת, עדין לא ברור האם מדובר במחלה חדשה או ב'שאריות' שנותרו מהמחלה הקודמת

81 מקרים מתועדים של הדבקה חוזרת עד כה בישראל
בדיקת קורונה צילום: פלאש 90

האם חולים שחלו בקורונה יכולים לחלות שוב? אם לפני חודש טענו במערכת הבריאות כי התשובה לכך שלילית, היום כבר ברור שחולי קורונה יכולים לחזור ולחלות שוב, זאת לאור מקרים רבים שדווחו בעולם. אך גם בישראל מתועדים לא פחות מ81 מקרים עד כה של הדבקה חוזרת בנגיף. כך חושפת היום כתבת הבריאות ענבר טויזר.

לדבריה, למשרד הבריאות ידועים עד כה 81 מקרים של אנשים עם בדיקה חיובית לקורונה, בהפרש של 3 חודשים לפחות אחרי שהוגדרו כמחלימים מאירוע ראשון של תחלואה.

עם זאת, ועל אף העובדה שאין ספק כי המחלה התפרצה אצל אותם חולים שוב, בשלב זה, לא ניתן לדעת בוודאות האם מדובר בהדבקה חוזרת, או ששאריות הנגיף שנותרו בגוף והם נמצאים למשך חודשים, הם אלו שגרמו להתפרצות נוספת. כמו כן, קיים גם החשש שאחת הבדיקות (באירוע הראשון או אירוע השני) הוא חיובי שגוי.

לאור ההתפתחויות הללו, קיימת אפשרות שמי שאובחן ללא תסמינים או תסמינים קלים בלבד אינו מפתח חסינות ארוך טווח. לכן, בשלב זה, במקרים אלה, מומלץ ייעוץ עם מומחה במחלות זיהומיות.

הדיווחים לפיהם תופעת ה'הדבקה החוזרת' נרחבת יותר מכפי שנראה, אמורים להשפיע על ההחלטות השונות (וביניהן: אם חולים יכולים לחלות שוב, האם חולים שהחלימו יכולים להתנדב במחלקות הקורונה), אך נכון לעכשיו לא ידוע על שינוי בנהלים. יחד עם זאת, ממשרד הבריאות נמסר כי משרד הבריאות עוקב אחרי הידע הרפואי על הדבקה חוזרת ברחבי העולם ויעדכן את הציבור אם יש שינוי בהנחיות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד