י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לגור בבית מודרני עם צנרת ברזל ישנה

סיפור על בית יפהפה בקו עיצובי מודרני שאפשר היה לראות שהשקיעו בו הרבה מאד מחשבה וגם הרבה מאד כסף, אולם בעיה אחת ויחידה הייתה בו שהזיקה לו מאוד

לגור בבית מודרני עם צנרת ברזל ישנה
האינסטלטור צילום: בן אינסטלציה ושיפוצים

לפני כשבועיים התקשר לבן האינסטלטור לקוח חדש מראשון לציון וביקש ממנו להגיע אליו כי מתחילה רטיבות על אחד הקירות.

תוך פרק זמן די קצר, בן הגיע לבית יפהפה בקו עיצובי מודרני ואפשר היה לראות שהשקיעו בעיצובו של הבית ובבחירת הריהוט, הרבה מאד מחשבה וגם הרבה מאד כסף.

רטיבות בקיר הצמוד לאמבטיה

בן ניגש לקיר המדובר ואכן הוא היה רטוב, לכן הוא הפעיל את המצלמה הטרמית ועבר לאורך קו המים כדי לנסות להבין מה הבעיה. על פי הבדיקה ברור מעל לכל ספק שיש נזילה של מים בנקודה מסוימת ולכן יש לגלות את הצינור.

בן הסביר ללקוח שלצורך כך אין ברירה אלא לשבור חלק מהקיר, רק מאחורי החלק של הקיר שהמצלמה הטרמית סימנה כחלק הבעייתי, זאת כדי לטפל בצינור ולאחר מכן הקיר ייסגר ואף אחד לא ירגיש בכך. הלקוח החליף צבעים נוכח העובדה שבבית המטופח הזה יש צורך לשבור חלק מהקיר, אך הבין שאין ברירה.

הם הזיזו יחד את כל הרהיטים ובן החל לשבור את הקיר, כשהגיע לצנרת חשכו עיניו. בצינור היה חור די גדול ולכן חלק מהמים המשיכו בתוך קו המים וחלק אחר זלג החוצה. מעבר לכך הוא ראה צנרת ברזל ישנה מלאה בחלודה ובקורוזיה ולכן היא אינה מתפקדת כראוי ללא קשר לפיצוץ הנוכחי בצינור.

לחץ המים בדירה והשלכותיו

בן בדק את לחץ המים בדירה וראה שהוא מאד חלש והמים זורמים באיטיות. תופעה זו מתרחשת כיוון שמדובר בצינור ברזל ישן בעל קוטר צר אשר התמלא בקורוזיה ובחלודה. החומרים הללו מקטנים עוד יותר את קוטרו של הצינור ולכן המים נעים בכמות קטנה יחסית.

ברוב הדירות הוחלפו מזמן צנרות הברזל בצנרת פלסטיק איכותית PVC , אך לקוח זה רכש את הדירה לפני כשנה ולא ידע על כך שיש בה צנרת ישנה בת עשרות שנים. אילו ידע זאת היה מחליף אותה לפני השיפוץ והעיצוב היפהפה.

החלפת הצנרת בדירה

היום יש פיצוץ בצנרת של המקלחת, אך גם אם בן יתקן אותה תוך פרק זמן קצר עלול להיות שוב פיצוץ בחלק אחר של הצנרת לאור העובדה שמדובר בצנרת מאד ישנה והיא אינה מתאימה לבית מודרני.

הלקוח הבין את הנושא המורכב ואישר להחליף את כל הצנרת. תוך ימים בודדים בן שלף את הצנרת הישנה ואת התשתיות שכבר לא היו אפקטיביות. אפשר למקום להתייבש לחלוטין ורק לאחר מכן הניח תשתיות חול חדשות וחיבר צנרת איכותית, הוא ביטן וקשר אותה כך שלא יהיו תזוזות. בתום העבודה הוא בנה מחדש את חלקי הקיר ששבר במהלך העבודה, פילס את המקום וצבע אותו בצבע זהה כך שאף אורח לא יחוש בדרמה שהייתה השבוע בבית.

אין ספק שבפעם הבאה שלקוח זה ירכוש דירה, הוא יבדוק את תקינותה של הצנרת לפני הקנייה.

תמיד טוב להוסיף עוד אינסטלטור בראשון לציון אמין ומקצועי לרשימת אנשי הקשר שלכם. בן מזמין אתכם להצטרף לרשימת לקוחותיו בעיר ראשון לציון.

קרדיט – עדינה אקוקה

רטיבות צנרת מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד