כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יש לך לב גדול"

החרדי שהיה במצב קשה והחלים, מרגש את המדינה • צפו

לאחר ששכב במשך חודש כשהוא מונשם ומורדם, חזר ר' דודי שוורץ מאשדוד למחלקת הקורונה ב'אסותא אשדוד' כשהוא נחוש "להחזיר מעצמו" ולתרום. הריאיון שפורסם עמו הבוקר ב'חדשות הבוקר' מכה גלים. צפו

החרדי שהיה במצב קשה והחלים, מרגש את המדינה • צפו
דודי שוורץ בראיון צילום: צילום מסך

יצא מהמחלקה, וחזר אליה: במשך חודש שכב החולה הצעיר בן ה-29, דודי שוורץ מאשדוד, במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים 'אסותא אשדוד' כשהוא מונשם ומורדם. מצבו היה קשה, הריאות לא תפקדו, וגם הכליות קרסו. למרות זאת, ובניגוד לתחזיות הקודרות, קם בחסדי שמים דודי ממיטתו, והיום, חצי שנה אחרי, הוא הפך למתנדב במחלקת הקורונה של 'אסותא אשדוד'.

דודי מגיע באופן קבוע למחלקה, מתמגן כנדרש, ועובר בין החולים כשהוא מספר להם את סיפורו ובכך נוסך בהם תקווה. על הדרך, הוא גם מסייע להם בכל מה שנדרש.

סיפורו של שוורץ, החולה שהחלים וחזר למחלקה, זכה לחשיפה רבה, והיום נערך עמו ראיון ב'חדשות הבוקר' של ערוץ 12. בראיון מספר שוורץ מה גרם לו לחזור למחלקה ("רציתי לתת בחזרה על כמה שעשו לי"), מגלה שהחששות לא עוזבים אותו ("אני חושש. אך למרות זאת אני מתנדב"), ומספר גם כי הוא לא חזר לעצמו כפי שאמור להיות, ולכן הוא קורא לכולם להיזהר ושלא להידבק. "תחשבו על אותם מבוגרים ששוכבים במחלקות. לפעמים אני היחיד שמדבר עמם בעוד שבני משפחותיהם רחוקים מהם, כשכמה שעות לאחר מכן הם כבר מכוסים תחת סדין", הוא אומר.

הדיבורים הכנים של המתנדב החרדי מרגשים. כשהוא מספר כי "הכול קרס, ורק הלב המשיך לפעול" אומרת לו המראיינת: "רואים שיש לך לב גדול". 

קורונה אסותא אשדוד ניב רסקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד