ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשופים לשיווק אגרסיבי

נקודות מכירה לסיגריות אלקטרוניות נמצאו ליד 86% מבתי הספר

בוועדת הכנסת הובא מחקר שנערך בהנחיית פרופ' חגי לוין ומראה כי נקודות המכירה של סיגריות אייקוס והסיגריה האלקטרונית ג'ול נמצאות במרחק 1000 מטר מרוב בתי הספר בישראל

נקודות מכירה לסיגריות אלקטרוניות נמצאו ליד 86% מבתי הספר
עישון סיגריה אלקטרונית צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בדיון הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול בראשות חה"כ מיכל קוטלר - וונש (כחול לבן) הבוקר (שלישי) בנושא עליה בשימוש בסיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער וצעירים, עלה לפי המחקר שנערך בהנחיית פרופ' חגי לוין כי נקודות המכירה של סיגריות אייקוס והסיגריה האלקטרונית ג'ול נמצאות במרחק 1000 מטר מתלמידי ישראל ושהם חשופים לשיווק מוצרי טבק ועישון.

בעקבות כך עלה הצורך ברישוי נקודות מכירה והגבלת שיווק כל מוצרי הטבק והעישון בסמוך לבתי הספר, כמו גם העלאת איסור המכירה לגיל 21, כמקובל בעולם.

שירה כסלו, נציגת המיזם למניעת עישון הציגה בפני הוועדה את הממצאים הראשוניים שלפיהם ניתן לראות את התפלגות מוצר העישון הראשון להתנסות בשנת 2020 בקרב בני נוער המורכב מחמישה סוגים שונים (סיגריות, טבק לגלגול, נרגילה, סיגריה אלקטרונית, וטבק להרחה).

יו"ר הוועדה חה"כ מיכל קוטלר - וונש סיכמה את הדיון בכך שהיא תפעל באמצעות שינוי בחקיקה ומיסוי על הסיגריות האלקטרוניות כדי לבלום את ניצול בני הנוער על ידי חברות הטבק המזהות את ההזדמנויות ומנצלות אותם לרעה ואמרה: "נפעל לזהות ולמצות את ההזדמנויות בצורה ההוליסטית ביותר ונקדם את הנושא החקיקתי. והעובדה שהמוצרים הללו הם ה זולים בשוק פשוט לא מתקבלת על הדעת".

"פיליפ מוריס בע"מ מבקשת להבהיר ולהדגיש כי החברה נוקטת במדיניות אחראית וחד משמעית לפיה אין שיווק מכירה של מוצריה לקטינים אלא רק למעשנים בגירים, ותומכת ברגולציה שתאכוף זאת. בניגוד לסיגריות אלקטרוניות, המבוססות על חימום נוזל ניקוטין בטעמים ועלולות למשוך בני נוער, מוצר האייקוס (IQOS) המבוסס על חימום טבק, לא משווק לבני נוער בשום צורה, ונמכר למעשנים בגירים שאינם מפסיקים לעשן, כאלטרנטיבה לעישון בלבד רק לאחר הצגת תעודה מזהה- כך שניתן לומר באופן מפורש שאייקוס לא נמכר לבני נוער. גם הFDA התייחס לסוגיה זו וקבע כי- 'מכשיר האייקוס הוא בעל סבירות נמוכה להוביל לשימוש בקרב בני נוער או מי שאינם מעשנים'. לראייה, המחקר שפורסם מטעם המיזם למיגור העישון המציג בבירור אחוזי שימוש מזעריים באייקוס בקרב בני נוער".

סיגריה אלקטרונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד