י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרקטיקה ועיצוב במטבח כשר למהדרין

עיצוב בית דתי או חרדי, כזה ששומר על המסורת התורנית, שונה מעיצוב של כל בית אחר. החל מעיצוב הסלון ופינת ישיבה לארוחות בשבת וכלה בעיצוב המטבח תוך הפרדה בין בשרי לחלבי. בעידן העיצוב המודרני אנחנו רוצים להפיק את המקסימום, הן בשמירה על הפרדה מלאה, הן בנוחות והן בעיצוב. אז איך עושים את זה נכון? ערכנו עבורכם כמה טיפים מוצלחים

פרקטיקה ועיצוב במטבח כשר למהדרין
מטבח צילום: pexels

איפה המכשולים העיקריים בבסיס עיצוב מטבח כשר?

על מנת שנוכל לתכנן את עיצוב המטבח בצורה מושלמת, אנו צריכים להכיר את נקודות התורפה שלנו, אלו שעליהם נדרש מאיתנו להתייחס בעיצוב ייחודי למטבח כשר. ראשית, ההפרדה בין בשרי לחלבי. ההפרדה בין האזורים מתבטאת בכל אחד מחלקי המטבח שלנו. תחילה, עם משטחי עבודה שונים לעבודה עם מוצרים בשריים וחלביים. בהתאם לכך, הפרדה של כיור בשרי וכיור חלבי, המיועדים לשטיפת כלים שונים. כמו כן, ההפרדה מתבטאת גם בחלק האפייה, עם תנור בשרי ותנור חלבי, שתופסים לנו מקומות נוספים במטבח. גם בחלק שטיפת הכלים, עם שני מדיחים שונים. וכמובן, כלי המטבח השונים כמו סירים, מחבתות וסכו"ם. הפרדה זו היא האתגר המרכזי שלנו בעיצוב המטבח שלנו. אז איך עושים את זה נכון, תוך שמירה על כללי הכשרות אבל עם טאץ' של עיצוב מודרני?

מינימום בזבוז ומקסימום עיצוב

כלל הברזל שמנחה אותנו בעיצוב המטבח הוא ניצול מקסימלי של מקום. באמצעות תכנון נכון של המטבח, בצורת "ח", למשל, אנחנו עשויים להפיק את המקסימום הניתן מהמרחב. כך, נוכל להפריד בין אזור חלבי לאזור בשרי, כשהכיריים נמצאות במרכז. אם יש לנו שני תנורים, נוכל לקבוע אותם ממש מתחת לכיריים ולהקצות את החלקים האחרים למשטחי עבודה נוחים במיוחד. בנוסף, אחד מהרעיונות העיצוביים החדשניים ביותר למטבח הוא אי למטבח. אי למטבח מביא עימו המון יתרונות. ראשית, הוא מהווה פינת אוכל נוחה ואינטימית, ובעזרת כסאות בר נוכל לסעוד מסביב לשולחן גדול שיספיק גם לאורחים. שנית, הוא יכול להיות גם משטח עבודה מצוין ונוח. אם אנחנו רוצים לנצל ממנו את המקסימום, נוכל לשים בו כיור קטן לנטילת ידיים או אפילו גדול יותר לשטיפת כלים.

על מה חשוב לשים דגש?

לפני שאנחנו מחליטים על חלוקת אחסון, חשוב להקצות מקום ייעודי לכלי מטבח שתופסים נפח. כלומר, מעבר לתנור ולמיקרוגל, שכדאי לשלב כחלק מתצוגת המטבח, חשוב שלא להשאיר כלים על השיש בדרך קבע. כלים כמו מיקסר וכדומה או אפילו תמי 4, תופסים לנו המון משטח העבודה במטבח. לכן, חשוב לקבוע להם מקום משלהם. לאחר מכן, נמשיך עם אחסון כלי המטבח השונים כמו סכו"ם בשרי וחלבי וכלי מטבח אחרים המיועדים לאזורים שונים במטבח. באחסון נכון, נסדר את כלי הפסח וכלים אחרים שנמצאים בשימוש לעיתים רחוקות, במקום פחות נגיש. כך נשמור את המקומות הנגישים לכלים שנמצאים בשימוש תדיר יותר.

מטבח עיצוב מטבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד