י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טויוטה-פריוס על הכוונת

גל גניבות של חלקי רכב בבני ברק; המשטרה: תתלוננו, אולי זה יעזור למודיעין

מכל רחבי העיר בני ברק מתקבלים דיווחים על גניבת ה'ממיר הקטליטי' מרכבי 'טויוטה-פריוס'. במשטרה קוראים לכלל הנפגעים להגיש תלונה על הגניבה, כאשר כל תלונה מקרבת את מודיעין המשטרה לעליה על עקבות הגנבים

פריצה לרכב. אילוסטרציה
פריצה לרכב. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בימים האחרונים מצטברים עדויות מתושבי העיר בני ברק המדווחים על גניבת חלק משמעותי ברכבים מדגם טויוטה פריוס, הממיר הקטליטי, הסיבה לגניבת החלק הספציפי הזה, מסבירים המומחים, הוא החומר ממנו הוא עשוי 'פלדיום'.

הדיווחים על גניבת הממיר מגיעים דווקא מהעיר בני ברק "לי זה קרה אתמול בערב בשעה 21.23 בערב במרכז בני ברק החניתי את הרכב שלי ברחוב נחום פינת אלישע אזור הומה אדם... ואני רואה אחר כך במצלמות אבטחה 2 גברים לבושים בכיפות סרוגות חונים לצידי מוצאים ג'ק מעלים את הרכב אחד נשכב מתחת הרכב ויוצא אחרי חצי דקה כשהשלל בידו" מספר תושב העיר.

אליעזר גם הוא תושב העיר בני ברק מספר ל'בחדרי חרדים', "בהושענא רבא החניתי את רכבי בפינת הרחובות בן יעקב ורבינא באחת בלילה. קמתי בנץ, התנעתי את הרכב, אני שומע פיצוצים מתחתית הרכב. התקשרתי למוסכניק שלי. מיד שתיארתי לו את הראש שאני שומע, אומר לי המוסכניק שאבדוק מתחת לרכב האם חסר חלק במערכת הפליטה של הרכב, ואכן ראיתי שהגנבים ניסרו את הממיר ואת החיישן שלו".

עוד מספר אליעזר ל'בחדרי חרדים' כי רק ברחוב קהילות יעקב בעיר, נוסרו מארבעה רכבים החלק הקריטי של מערכת הפליטה.

על פי העדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מדובר בתופעה נרחבת, והמוסכניקים בסביבה מספרים על עשרות רכבים להם נגנב הממיר הקטליטי, ומחיר תיקון הרכב אחרי ניסור הממיר, מגיע לאלפי שקלים.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה אל דוברות המשטרה, על מנת להבין מה היא עושה בנידון, במשטרה קוראים לכלל הנפגעים להגיש תלונה על הגניבה, כאשר כל תלונה מקרבת את מודיעין המשטרה לעליה על עקבות הגנבים.

הממיר הקטליטי, הוא רכיב בצנרת הפליטה במרבית כלי הרכב, כולל בתוכו חומר בשם 'פלדיום' אותו מחפשים גנבי הרכב וכאמור גם מוצאים.

הממיר הקטליטי מורכב בדרך כלל בין סעפת הפליטה לדוד העמעם המרכזי, ובנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי דמוי חלת דבש המצופה בזרזים שונים. במהלך פעולתו הוא מתלהט מאוד. ועל המתכת היקרה הזו אתם צריכים לשמור.

גניבת כלי רכב משטרת ישראל טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד