י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מופתע מהחשיפה

מנכ"ל ביה"ח: "מקווה שהחולים המטופלים בבית אינם במצב קשה"

הפרופ' יונתן הלוי, מנכ"ל בית החולים 'שערי צדק', מתייחס לחשיפה לפיה חולים חרדיים רבים מטופלים בביתם ומגלה כי הוא "מופתע מהסולידריות החרדית", עם זאת, קובע כי המצב מהווה סכנה. "חולים יכולים להידרדר במהירות ובבית אין את האמצעים שיש בבתי החולים" • צפו בדבריו

מנכ"ל ביה"ח: "מקווה שהחולים המטופלים בבית אינם במצב קשה"
פרופ' יונתן הלוי צילום: יח"צ

"מקווה שהחולים אינם במצב קשה": מנכ"ל בית החולים הירושלמי 'שערי צדק', הפרופ' יונתן הלוי, התייחס היום (שלישי) לחשיפה לפיה חולים חרדיים רבים שפורסם כי הם נמצאים במצב קשה מטופלים בבתיהם ואינם מפונים לבתי החולים, ואמר כי החשיפה היא "מדהימה". עם זאת, לצד ההערכה, הוא קובע כי ברגע שחולה שאכן מוגדר כמצב 'קשה' מטופל בביתו ואינו מפונה לבית החולים, הדבר עלול לעלות לו בחייו.

בהודעה מצולמת שפרסם, אומר פרופ' הלוי כי "החשיפה מדהימה, גם בגלל ההפתעה שבה, וגם לאור חשיפת הסולידריות הרבה שקיימת במגזר החרדי". עם זאת, הוא מצהיר שהוא גם מודאג: "יחד עם זה, כרופא, אני מודאג מהיבטים שונים".

והוא מפרט: "ראשית, מי הם הצוותים, מה ההכשרה שלהם, מה רמת המיגון שלהם", כשהוא מסביר כי "אם היגיון לא נאות, הם מפיצים את הוירוס הלאה כשהם יוצאים מביתו של החולה". בנוסף, הוא מביע תקווה כי אותם חולים שלגביהם פורסם כי הם מקבלים טיפול בבית אינם במצב 'קשה' לפי ההגדרה המקובלת, אלא במצב 'בינוני'. וזאת משום ש"אם ההגדרה של חולה קשה היא אותה הגדרה שאנו נוקטים בה בבתי החולים, זו ממש סכנה. כי חולים קשה בבתי חולים זקוקים לתרופות שונות ולחמצן שאין בבית, כמו גם למכשיר הנשמה, ולעתים הם מידרדרים תוך שעה קלה".

מסיבה זו הוא מביע תקווה כי "אותם חלים קשים עונים להגדרה של 'בינוני', והם נתונים תחת פיקוח רפואי מוסמך. כמו כן, במצב שבו החולה רק מגלה ניצני הידרדרות הוא מפונה מיד לבית חולים כי סיכויי ההצלה שם גדולים לאין ערוך".

קורונה שערי צדק יונתן הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד