כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחד המתנסים חלה

בעקבות תקלה: המירוץ להשגת החיסון לקורונה הושהה

חברת הפארמה 'ג'ונסון אנד ג'ונסון' הודיעה על השהייה בפיתוח החיסון, אחר שאחד מאלו שקיבלו את המנה הניסיונית הגיב בצורה לא צפויה

בעקבות תקלה: המירוץ להשגת החיסון לקורונה הושהה
בית חולים בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

אחת מהחברות המובילות בפיתוח חיסון לקורונה הודיעה כי תשהה את פיתוח החיסון עד לבירור מקיף אודות מצבו של אחד ממשתתפי הניסוי שפיתח תגובה בלתי צפויה. חברת J&J הודיעה כי הניסוי הקליני של 60,000 חולים הושבת בהתאם ל"כלל ההשהייה" הנהוג במקרים כאלו, ומערכת ההרשמה לחפצים להשתתף בניסוי נסגרה גם היא. על פי הדיווח הדבר נגרם בשל "מחלה לא מוסברת אצל משתתף במחקר".

"עלינו לכבד את פרטיותו של משתתף זה", אמרה J&J בהצהרה. "אנו גם לומדים יותר על מחלתו של משתתף זה, וחשוב שיהיו לנו את כל העובדות לפני שנשתף מידע נוסף".

החברה הדגישה כי "מחלות, תאונות ותוצאות רפואיות רעות אחרות - הן חלק צפוי במחקר קליני", בניסיון לפזר אופטימיות זהירה לצד תקווה כי הניסוי הגדול יתחדש בהקדם, אחר שיתברר כי מה שארע לאותו אדם לא קשור לעובדה שהחיסון הוזרק לגופו.

גורם המכיר את המחקר אמר שהפסקות אלו הן דבר שבשגרה, במיוחד כאשר מדובר במדגם כה גדול המורכב מעשרות אלפי אנשים. "אם נעשה מחקר על 60,000 איש, זה כפר קטן", אמר הגורם. "בכפר קטן יש הרבה אירועים רפואיים שקורים".

נזכיר כי לפני ימים אחדים הודיעה חברת התרופות השוודית אסטרהזניקה על חידוש פיתוח החיסון, אחר שתהליך הניסוי הופסק בשל תופעת לוואי קשה שהתגלתה אצל אחד מהנסיינים. הניסוי נמשך אחר שהתברר כי לתופעת הלוואי לא היה קשר לחיסון.

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד