י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נחלים מסוכנים

לא רק קורונה: מחלת העכברת מתפרצת

משרדי הבריאות והגנת הסביבה מודיעים על מקרים רבים של נדבקים במחלת העכברת, ככל הנראה לאחר שרחצו בנחלים מזוהמים | למרות הסגר האוסר התרחקות מהבית שלא לצורך, המשרד מורה שלא לרחוץ בנחלים אלו עד להודעה חדשה

לא רק קורונה: מחלת העכברת מתפרצת
מפלים ונחלים בצפון לאחר הגשמים צילום: שוקי לרר

כאילו וחסרות לנו מגפות: משרדי הבריאות והגנת הסביבה הודיעו על חשש ממשי להתפרצות של מחלת העכרבת, אחר שבמשרד הבריאות התקבלו דיווחים על כ-50 מקרים של אנשים (מאומתים או חשודים) שחלו בעכברת, חלק ניכר מהם לאחר שביקרו בנחלים בצפון.

מהחקירות האפידמיולוגיות שבוצעו עד כה עולה, שהחשיפה הייתה בנחלים הבאים: שניר (חצבני), ירדן, ג'ילבון, חרמון (בניאס), כזיב, זאכי, זוויתן, עמוד התחתון, בצת, תבור ועמיקם. עם זאת, לאור הסגר החמור המוטל על המדינה, כלל לא ברור כיצד אנשים רבים כל כך הספיקו לרחוץ בטבע וגם להידבק במחלה שמקורה בעכברים ובחולדות.

מומחי המשרד הודיעו כי "נתוני התחלואה, ביחד עם הנתונים הסביבתיים (חריגות בדיגום במים והימצאות בקר בנחלים), מחייבים נקיטת צעדים למניעת המשך התחלואה".

בהתאם לכך פורסמה המלצתם לציבור להימנע מלהיכנס לנחלים בצפון בעת הזו ועד להודעה חדשה. המשרדים ממשיכים במעקב, ויעדכנו את הציבור בהתאם לצורך.

חשוב לציין כי לא מדובר במגפה המתפשטת באוויר, אלא עוברת בעיקר במים מזוהמים בהפרשות בעלי חיים, בעיקר חולדות ועכברים.

עדכון קודם של משרד הבריאות על מקרים רבים של תחלואה בעכברת התקבל לפני כחודשיים.

עכברת אכזיב נחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד