י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בפעם השלישית

בתום דיון ממושך בקבינט: הסגר הוארך עד ליום ראשון בערב

קבינט הקורונה שהתכנס הערב הסתיים בהחלטה להאריך בפעם השלישית את הסגר שנמשך זה 25 ימים, החל מראש השנה לפחות עד יום ראשון הקרוב. הדיון באסטרטגיית היציאה מהסגר ופתיחת המשק בשלבים נדחה לחמישי בעקבות מגמת העלייה החוזרת בתחלואה בישראל

בתום דיון ממושך בקבינט: הסגר הוארך עד ליום ראשון בערב
סגר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהיעדר החלטות מוסכמות, הממשלה אישרה הערב (שלישי) את הארכת הסגר עד ליום ראשון הבא במקום עד סוף השבוע זה, ביום חמישי צפוי דיון מכריע באשר לאסטרטגיית היציאה בהדרגה.

הסגר שהחל ערב ראש השנה תשפ"א האורך פעם שנייה, תחילה תוכנן עד לערב שמחת תורה ואז הוארך עד ליום שישי הקרוב, אלא שבפועל רמת התחלואה ירדה בחצי, אך היא עדיין גבוהה ועומד. על מעל 3000 חולים ביום, לפי נתוני משרד הבריאות.

קבינט הקורונה אמור היה לדון היום באסטרטגיית היציאה מהסגר, על ידי פתיחת המוסדות בשלבים וכן פתיחת העסקים באופן מדורג.

אלא שקודם כינוס הקבינט החליטו כי לא ניתן לקבל החלטות על סמך נתוני התחלואה בימים אלה, שכן עדיין לא ברור האם בעת אירועי שמחת תורה נרשם גל הדבקות נוסף, כפי שחזינו אחרי ראש השנה ויום הכיפורים, ועל כן יש להמתין עוד כמה ימים.

הערב בתום דיון ממושך הוחלט להאריך את הסגר עד ליום ראשון בערב, כשביום חמישי יתכנסו שרי הקבינט וישקלו להסיר את הסגר באופן מיידי במקרה והתחלואה תרד.

במהלך הדיון סוכמו שינויים קטנים, החרגת חתונות בהגבלות הקילומטר כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מוקדם יותר הערב וכן החרגת פעילות ענף הספורט במתווה מיוחד.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד