י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלימות המשטרה כלפי החרדים

דריכות בקואליציה: מסתמן רוב לדרישת פינדרוס להקמת ועדת חקירה

אם לא יתרחש שינוי בשעות הקרובות, הרי שמחר צפויה משטרת ישראל לעלות על מוקד מליאת הכנסת, כאשר ח"כ פינדרוס יציג את הצעתו להקמת ועדת חקירה שתבחן את אלימות המשטרה כלפי המגזר החרדי כשהוא צפוי לזכות ברוב מסיעות האופוזיציה • לקראת יום חם וסוער?

דריכות בקואליציה: מסתמן רוב לדרישת פינדרוס להקמת ועדת חקירה
הפגנת חרדים בשבת צילום: Abir Sultan/Flash90

לקראת טלטלה בקואליציה: יממה לאחר שחבר הכנסת יצחק פינדרוס הגיש הצעה להקמת ועדת חקירה כנגד התנהלות המשטרה בתקופת הקורונה כלפי המגזר החרדי, מסתמן כי יושג הרוב להעברת הצעה זו.

מחר (רביעי) בצהריים אמורה מליאת הכנסת לדון בהצעתו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ פינדרוס, הדורש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את התנהלות המשטרה בתקופת הקורונה, כשבינתיים מאז הגיש את ההצעה, מתווספים הח"כים המביעים תמיכה מכל סיעות הבית.

נכון להערב מסתמן כי יש רוב להצעה שמגיעה על רקע התמונות הקשות של אלימות השוטרים בחג והטענות מצד המגזר החרדי לאכיפה סלקטיבית. עד כה הודיעו על תמיכה בהצעה, 13 חברי 'הרשימה המשותפת', שלושת הח"כים של 'מרצ', בסיעת 'ימינה' יתמכו חלקית וב'ישראל ביתנו' מסתמן שיעניקו חופש הצבעה. גם ב'יש עתיד' הודיעו כי לא יתנגדו להצעה, הוי אומר חופש הצבעה.

על מנת להפיל את ועדת החקירה תידרש הנהלת הקואליציה לגייס רוב שיצביע נגד. רוב שכזה יכול להגיע רק מהליכוד ומכחול לבן. כשבשלב זה נראה כי בליכוד יעדיפו לגונן על השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ויצביעו נגד לשם הסמליות, אולם התעלומה הגדולה היא כיצד ינהגו שרי וח"כי 'כחול לבן'.

במפלגתו של גנץ מתחבטים רבות בשאלה. מצד אחד, הם לא רוצים להיות אלה שפוגעים בשלמות הקואליציה. מהצד השני, בכירים במפלגה, כמו למשל יו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ', מנהלת בשבועות האחרונים קמפיין כנגד המשטרה, בשל טענות לאלימות מול מפגיני 'רק לא ביבי'. חיימוביץ' אף תועדה נוכחת בכמה מההפגנות האחרונות בתל אביב בניסיון לסייע למפגינים שנעצרו. כך שהקמת ועדה שתבחן את התנהלות המשטרה בעת הזו נוחה להם, ובשלב זה הסבירות היא כי הם ייעלמו מהמליאה בעת ההצבעה, על מנת לאפשר לה לעבור.

בינתיים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', בכירים בכחול לבן ובליכוד העבירו הצעות פשרה לפינדרוס, לפיה במקום הקמת ועדת חקירה הם יפעלו להקמת ועדת משנה ייעודית לנושא. לא ברור אם וכאשר ההצעות תתקבלנה. כך או כך, נראה שמחר הולך להיות חם במליאת הכנסת.

אלימות שוטרים אלימות המשטרה ועדת חקירה יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד