י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל שורת התנכלויות

סאן דייגו: הרב הותקף מחוץ לבית הכנסת על ידי פרחחים מקומיים

רב בסאן דייגו - קליפורניה הותקף בשבת האחרונה על ידי קבוצת נערים מקומיים בדרכו לבית הכנסת • הרב הלוי, רב הקהילה שהותקף סיפר, כי המקרה האחרון בא אחרי שורה ארוכה של התנכלויות מאותם צעירים, שאף קוראים השמצות גזעניות לעבר חברי הקהילה באופן קבוע

סאן דייגו: הרב הותקף מחוץ לבית הכנסת על ידי פרחחים מקומיים
הרב יהונתן הלוי שהותקף צילום: צילומסך ערוץ KUSI NEWD

רב בסאן דייגו הותקף מחוץ לבית הכנסת, לדבריו, נער על אופניים הכה אותו בראשו וצעק לעברו השמצות גזעניות.

הרב יונתן הלוי מאוניברסיטת סיטי בסאן דייגו קליפורניה סיפר לתקשורת המקומית כי נער על אופניים הכה אותו בראשו וצעק בשבת לעברו קריאות גזעניות צעדים ספורים מבית הכנסת בו הוא מכהן כרב.

הרב יונתן הלוי, מקהילת 'שיוויתי', אומר שזה היה המקרה האחרון בשורת תקריות כואבות, של קבוצת בני נוער שפוגעים בקהילתו יותר ויותר. "כל יום הם באים לכאן, מתגרים בנו, זורקים עלינו בקבוקים, יושבים על הגג שלנו משמיעים מוזיקה ואז שוברים חלון לטנדר שלי", אמר הרב הלוי. "האירוע האחרון היה בשבת".

הרב הלוי העביר את הקהילה עם 44 משפחות למרחב גדול מאד כדי לאפשר התרחקות חברתית מספקת, בכדי לחגוג את החגים למרות הקורונה, לדבריו, קבוצת בני נוער גורמת באופן שגרתי למטרד במקום אך נראה שהיא מתנכלת דווקא לקהילתו, הנושאת באופן רשמי ונקראת קהילת 'שער השמים'.

ביום שבת סיפר הרב הלוי כי הוא הלך עם אביו לבית הכנסת ברחוב סמוך לבית הכנסת, אחד מבני הנוער זיהה אותם. לדבריו, הנער רכב על אופניים, הכה את הרב בראשו באגרוף, כינה אותו בקריאות גנאי עם כינויים של 'עליונות לבנה'. "הרגשתי מאוד מפוחד, בהחלט לא הרגשתי בטוח בפעם הראשונה בחיי בשכונה הזו", אמר. הרב סיפר כי למזלו הם פגעו בו ולא באביו המבוגר שצעד יחד איתו ברחוב.

הרב שחשש לחייו התקשר למשטרה, הוא אמר כי שוטרים הגיעו כעבור 45 דקות. הם לא ביצעו אף מעצר, למרות שהוא סיפר להם על סדרת האירועים.

אחרי התקרית ובכדי להגן על ביטחונם האישי, הקהילה הגדירה כמה מחבריה כמאבטחים.

כזכור, האירוע התרחש בעיר בה צעיר נכנס לבית הכנסת חב"ד בפוואי בשנה שעברה, והרג אדם אחד ופצע שלושה אחרים, כולל ילד.

הרב הלוי אמר כי הוא נפגש עם מספר שוטרים, בהם בלש משטרת סן דייגו ואחראי קשרי הקהילה. לדבריו, הם התחייבו להגדיל את המשאבים לאבטח את המקום, והם הולכים לחפש את בני הנוער, ולערב את שוטרי בית הספר.

דובר המשטרה מסר כי המקרה ייחקר כפשע שנאה. הרב הלוי מעריך כי בני הנוער הם בני 12 עד 17. לדבריו, הוא מקווה להודיע להוריהם על כך לפני שיהיה מאוחר מדי.

יונתן הלוי רב בית כנסת תקיפת רב סאן דייגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד