י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

גם לאחר השלמת התקציב, ראשי הישיבות מתלוננים "כמו תקופת לפיד"

בימים קודם חג הסוכות הושלם תקציב עולם הישיבות, אולם ראשי כוללים ומנהלי המוסדות מצביעים על נגיסה משמעותית בתקציב המיועד לעולם התורה • באיגוד הישיבות מתריעים בפני חברי הכנסת לבדוק את הימצאותן של תוכניות נוספות שהועמסו על התקציב ולשנות את שיטת התקצוב

גם לאחר השלמת התקציב, ראשי הישיבות מתלוננים "כמו תקופת לפיד"
בחורי ישיבות בזמן קורונה צילום: שוקי לרר

גם לאחר העברת תקציב הישיבות, מנהלי המוסדות וראשי הכוללים מצביעים על "כרסום בתקציב", כשעל פי הנתונים של איגוד הישיבות, ערך הנקודה כיום עומד על סכום זהה לתקופת לפיד בשנת 2014 אז תקציב הישיבות היה בשפל חסר תקדים.

קודם חג הסוכות אושר תקציב הישיבות ובימים הקרובים צפוי לעלות לדיון בוועדת הכספים השלמת התקציב, ובאיגוד הישיבות מתריעים בפני ראשי הסיעות החרדיות על בעיות בתקצוב שעלולות לפגוע בעולם התורה.

"קשה מאד להתעלם מן העובדה, כי בתעריף אשר שולם לתלמיד על פי תחשיב "ערך הנקודה", ישנו כרסום שיטתי ומתמשך, אשר מחזיר אותנו לתקופה הידועה לשמצה של 2013-2014", טענו אתמול באיגוד הישיבות.

לטענתם, "עיון קל בטבלת התפלגות התשלומים יגלה מיד, כי סך התשלומים שהועברו במהלך 10 החודשים של 2020, מעמיד את ערך הנקודה בממוצע, על סך של 387 ש"ח !!! – מה שמצביע על ירידה של כ-15% בהשוואה אל מול התקציב של שנת 2019".

לקראת הדיון על התקציב דורשים באיגוד הישיבות כי לקראת הדיונים על תקציב הישיבות, "אי אפשר שלא לבקש – בואו חשבון !! להיכן נעלמו ובאילו אמתלאות אותם 200 מיליוני הש"ח ?. במהלך אותן בדיקות, כדאי ומומלץ גם לבדוק הימצאותן אולי – של אוכלוסיות תלמידים מועדפות, או תוכניות הזויות אחרות, שהועמסו על התקציב הנדון ואף הם גרמו, לכרסום ונגיסה בתעריפים הבסיסיים, אשר היו צריכים להיות מועברים תחילה – לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות".

באיגוד הישיבות דורשים שוב מחברי הכנסת לפעול כדי לשמר באופן קבוע, את התעריף לכל תלמיד ותלמיד, ללא כל קשר עם תנודות – במספרי התלמידים. כך שערך הנקודה יקבע בבסיס התקציב ולא ייפרס מתקציב שיקבע לפני מספר התלמידים.

נציין כי בתקציב שאושר בימים האחרונים ויושלם באופן סופי בימים הקרובים יעבור סכום זהה לתקציב הישיבות שהיה בשנת 2019 ויעמוד על כמיליארד ומאתיים עשרים וארבע מיליון שקל.

תקציב הישיבות איגוד הישיבות נציגים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד