י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות הירידה בתחלואה

בתי החולים: עומס קריטי במחלקות טיפול נמרץ

למרות הירידה במספר החולים, חברי צוות ה'ברומטר' המייעצים למומחי משרד הבריאות מדווחים כי העומס על מחלקות הטיפול נמרץ גבוה ובחלק מבתי החולים לא ניתן להכניס חולים חדשים

בתי החולים: עומס קריטי במחלקות טיפול נמרץ
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"עם ההתייצבות המסוימת שחלה בהיקפי התחלואה נראית גם התייצבות בתנועת המאושפזים. עדיין נצפית עלייה במספרי החולים הנדרשים לטיפול נמרץ, אך עליה זאת מתונה מעט לעומת השבוע הקודם. עם זאת, עומס החולים הקריטיים והמונשמים ונתוני התמותה הגבוהים מדאיגים מאוד", כך כותבים חברי צוות 'הברומטר' המייעצים למומחי משרד הבריאות בכל הקשור למאבק בקורונה, בדו"ח חדש שחיברו.

מחברי הדו"ח קובלים כי "היצע המיטות בבתי החולים הגריאטריים אינו מספק. רבים מחולים אלה נאלצים להישאר בבתי החולים הכלליים וממשיכים להעמיס על המערכת".

אבל האזהרה החמורה שלהם מגיעה בהמשך, מפני קריסת המחלקות הקשות בבתי החולים, בעיקר בפריפריה. "העומס על המחלקות לטיפול נמרץ, באתרי הקורונה וגם באתרים האחרים – גדול. בבתי חולים רבים מוצו משאבים אלה לחלוטין. הצוותים המיומנים, בין אם מטרום המגיפה או אלה שהוכשרו בתקופה האחרונה, מושקעים רובם ככולם במאמץ. חלקם הגדול נלקח מאזורי ניטור וטיפול נמרץ הקיימים ומיועדים לחולים שאינם חולי קורונה".

המומחים חוששים כי למרות הירידה בהיקפי התחלואה, מגמת העומס במחלקות הקשות תימשך ואף תחריף. "גם אם המגמה מתמתנת, המספרים צפויים להמשיך ולעלות גם בתקופה הקרובה בשל משך הזמן עד להתפתחות המחלה הקשה ומשכי אשפוז ארוכים".

לכן הם ממליצים לווסת את החולים. להעריך באופן יומי את הצורך בהעברת מטופלים בינוניים וקשים לבתי חולים עם פחות עומס, ולאתר את המטופלים הרלבנטיים.

ויש גם שורת סיכום הנוגעת להסברה הלקויה בקרב הציבור החרדי: "לקראת היציאה מהסגר הנוכחי, יש חשיבות מכרעת לביסוס הסברה לאומית רחבה בדבר הצורך באחריות אישית וערבות הדדית של תושבי מדינת ישראל. אנו חשים כי ההסברה המתקיימת כעת איננה ממוקדת ואיננה מספקת. עליה להיות מותאמת תרבותית למגזרים החרדי והערבי על מנת לתת מענה הולם לצורכי אוכלוסיות אלו, אשר הן הנפגעות ביותר".

קורונה טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד