ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לולים אדומים

לא רק על אזרחים: סגר גם על התרנגולות

סגר על הלולים: משרד החקלאות הטיל סגר על לולי תרנגולות בהם אותרה התפרצות של שפעת העופות במועצה אזורית מנשה | במשרד מדגישים, ללא קשר לאמור לעיל, כי יש לקנות ביצים אך ורק כשהן ארוזות מכל צדיהן בקרטון או בניילון

לא רק על אזרחים: סגר גם על התרנגולות
לול, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד החקלאות הטיל הסגר על מספר לולי תרנגולות בקיבוץ מענית שבמועצה האזורית מנשה, בעקבות התפרצות של שפעת העופות. לא נודע עם הותר לתרנגולות להתקהל או שמא הם הונחו להקפיד על "ריחוק חברתי" בלולים הצפופים להחריד.

ההסגר הוטל בעקבות דיווח על תמותת עופות וביקורת שנערכה במקום מטעם השירותים הווטרינרים של משרד החקלאות. הפקחים סיירו בלול התרנגולים שבקיבוץ מענית, במועצה האזורית מנשה, ושלחו דגימות לבדיקה במעבדה של המכון הווטרינרי במשרד החקלאות. בדגימות נמצא נגיף שפעת העופות. עם קבלת התוצאות הראשוניות, משרד החקלאות הטיל הסגר על הלול ומגבלות על משקי עופות בסביבה, בהתאם לנוהל. מדובר בלול שמטרתו ייצור ביצים לייצור אפרוחי פטם המונה כ-35,000 עופות.

במקביל, בהתאם לנהלים, הורה ד״ר רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע. באזור ההסגר מבוצע ניטור המצטרף לשאר הביקורות והבדיקות שעורכים גורמי המקצוע של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בכלל הלולים בארץ בשגרה.

במשרד מדגישים, ללא קשר לאמור לעיל, כי ככלל יש לקנות ביצים אך ורק שהן ארוזות מכל צדיהן בקרטון או בניילון. כמו גם, חשוב לצרוך ביצים ועופות רק לאחר שבושלו כיאות.

שפעת העופות לול תרנגולים משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד