י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המהפך של צפת

בתוך חמישה ימים: מעיר אדומה לצהובה, על גבול הירוקה!

המאבק בקורונה נמשך והמהפך של צפת מעיד עד כמה העברת הסמכויות לרשויות המקומיות יכל לסייע ולקצר את התהליכים הסבוכים במאבק נגד התפרצות הנגיף

בתוך חמישה ימים:  מעיר אדומה לצהובה, על גבול הירוקה!
ראש העיר צפת צילום: יח"צ

לפני פחות משבועיים החליט ראש עיריית צפת שוקי אוחנה על מעבר לטיפול עצמאי של עיריית צפת בנגיף הקורונה. לאחר שהבין כי משרד הבריאות חדל מלבצע חקירות אפידמיולוגיות ולפרסם את מסלולי הנדבקים וברגע שראה איך עירו הופכת לאדומה יותר ויותר החליט אוחנה על שינוי השיטה וטיפול אישי בנושא.

בתוך 24 שעות הקימו בעיריית צפת מוקדים ייעודיים לטיפול בכל הנושאים: חקירות אפידמיולוגיות אישיות, פרסום מסלולים ברשתות החברתיות, קבוצות הוואטסאפ ואפילו בהודעות קוליות לטלפונים הכשרים, מוקד מיוחד שפונה לכל אחד מהחולים המאומתים ובודק האם יש צורך בסיוע, קניות, תרופות וכו', שירותי הרווחה המשיכו הפעילות מול הקשישים ונתמכי הרווחה, יחידת הפיקוח תוגברה, הגבירה את הסיורים והאכיפה בשטח ופעילות ההסברה נמשכה סביב השעון לכל המגזרים המרכיבים את האוכלוסייה בצפת. כמו כן מידי יום עובר כרוז בשכונות עם הנחיות מפורשות, חוברות הסברה מחולקות מדלת לדלת והערכות מצב מתקיימות מידי יום. התוצאה: מעשרות חולים חדשים מידי יום ל3 בלבד ביממה האחרונה (יחס הבדיקות החיוביות עומד על 2.97% בלבד- הרבה מתחת לממוצע הארצי) ובתוך חמישה ימים מעיר אדומה מאוד, הפכה צפת לעיר צהובה שעל פי הערכות תהיה ירוקה תוך 48 שעות בלבד!. אגב, בצפת שמרו בפינצטה על האוכלוסייה המבוגרת והעיר שהייתה הראשונה להקצות שעות נפרדות לאוכלוסייה המבוגרת ברשתות המזון ממשיכה לבצע זאת עד היום והתוצאה? 2 חולים בלבד מעל לגיל 80.

נכון, יש סיפורי הצלחה רבים מכל רחבי הארץ אך ההצלחה של עיריית צפת משמעותית הרבה יותר נוכח הרכב האוכלוסייה בבירת הגליל. בצפת חיים כ 40,000 תושבים כאשר אחוזים לא מבוטלים הינם חרדים, עולים חדשים מרוסיה אתיופיה, כ-3,000 אנגלוסקסים ואפילו שכונה מוסלמית. ההרכב המיוחד של צפת מציב אתגר גדול במיוחד שגם אותו הצליחו לנצח בעיריית צפת. אגב, איך התמודדו בצפת עם ההדבקות בתי הכנסת? פשוט חילקו הצללות וסייעו לכל קהילה לייצר 'בית כנסת חיצוני', גם בחגי תשרי וגם בימים שלאחר מכן.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה  ציין: "כבר תקופה ארוכה שאני פונה לכל הגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל ומבקש- תנו לנו, כל ראש רשות בעירו, לנהל את המאבק. אנחנו יודעים מה נכון לעיר שלנו. כאשר זה לא קרה וראיתי איך המצב הולך ומחמיר החלטתי לבצע את הכל כאן בצפת באופן עצמאי יחד עם עובדי העירייה ושיתוף פעולה מדהים של התושבים. אך המשימה לא הושלמה, המטרה לנקות את צפת מנגיף הקורונה שכבר למדנו כי ההתפרצות שלו מהירה מאוד, אנחנו חייבים להמשיך ולהקפיד".

צפת עיריית צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד