י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עניין של מבט?

לצבא מותר; הרמטכ"ל: "התרגיל יתקיים גם במחיר 1,000 נדבקים"

חגי תשרי הסתיימו זה מכבר, וזמן חורף כבר כאן בפתח | בעוד ראשי הישיבות מטכסים עצה אל מול גלי ההסתה והדרישות הנחרצות שלא לאפשר את פתיחת עולם התורה, בצבא לא חושבים פעמיים ולמרות הדיווחים על מקדם הדבקה גבוה, החליט הרמטכ"ל כוכבי לקיים תרגיל בכל מחיר

לצבא מותר; הרמטכ"ל: "התרגיל יתקיים גם במחיר 1,000 נדבקים"
בחור ישיבה לצד חיילים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הכתב הבכיר יוסי יהושע חושף הבוקר בידיעות אחרונות על רקע העלייה במקרי ההידבקות של חיילים בקורונה במסגרות הצבאיות מתחדדת הדילמה כיצד צה"ל צריך לנהוג כדי לשמר כשירות למלחמה אל מול הסיכון בהידבקות המונית, שעלולה לפגוע בה" כותב יהושוע.

במהלך השנה האחרונה צמצם הצבא את היקף האימונים, בעיקר של מערך המילואים, וכן את התעסוקות המבצעיות, זאת כדי להפחית עד כמה שניתן את היקף התחלואה. אולם בקרוב יתקיים התרגיל הגדול ביותר של צה"ל בשנת 2020, שידמה מלחמה בזירה הצפונית מול חיזבאללה בלבנון.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר לאנשי המילואים הבכירים שישתתפו בו כי "התרגיל יתקיים גם אם המחיר יהיה 1,000 נדבקים, כי אין לנו ברירה". כוכבי הוסיף שהתרגיל קוצר משבוע לשלושה ימים.

"אני מודע לסיכונים, אבל אתם צריכים לזכור שאף אחד לא מודיע לנו מתי המלחמה אמורה לפרוץ. אנחנו צריכים לוודא שהמכונה של צה"ל עובדת. נעשה הכל כדי לצמצם את מספר הנדבקים, אבל התרגיל יתקיים". הסביר הרמטכ"ל, והוסיף "העובדה שיש קורונה לא יכולה לשתק את צה"ל. כבר ביטלנו תרגילים ואנחנו חייבים לאמן את הכוחות ולשפר אותם. האחריות עליי. אני מנהל את הסיכונים, והכשירות של צה"ל לא יכולה להיפגע".

דברי כוכבי לא מגיעים בחלל ריק מפרט יהושוע בחשיפה "ברקע יש התפרצויות קורונה במספר יחידות: בבית הספר לקצינים נדבקו עשרות, בחטיבת כפיר נדבקו עשרות טירונים. הדבקות יש גם במחנה 80 ובחיל הים: 36 לוחמים מספינת אח"י להב אובחנו כחולי קורונה, עשרות נוספים נשלחו לבידוד. בנוסף כאשר לוחם שסבל מחום גבוה חש ברע ולא נשלח לבדיקה, הוא עשה אותה על חשבונו כשיצא לחופשה, שילם מאות שקלים – ונמצא חיובי. הסיפור פורסם אתמול בגלי צה"ל, והוא מלמד על בעיה שעליה מצביעים חיילים רבים: למרות תלונות על תסמינים הם אינם נשלחים לבדיקה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לחשיפה של יהושוע: "הצבא חייב לשמור ולשפר את מוכנותו למלחמה, גם במחיר ניהול סיכונים בעידן הקורונה. אין לצה"ל פריביליגיה שלא להיות מוכן כל העת. לתרגיל הותאמו נהלים בריאותיים מיוחדים והרמטכ"ל הדגיש כי יש לקיימו תוך הקפדה מלאה על הנהלים, לשמירה על בריאות המשתתפים. הדברים שנאמרו נועדו להדגיש את חשיבות התרגיל".

ולנו נשאר רק לתמוה, למה לימוד התורה שהיא סם חיינו, נמנעת מאיתנו בטענת 'מגפה', וגדולי התורה מושמצים בקרב פורקי העול על הוראתם להמשיך וללמוד תוך שמירת הנחיות כמה שאפשר, בזמן שלרמטכ"ל מותר לקחת סיכון על 1000 נדבקים, כי אין ברירה.

גם אנו זועקים "אין לנו ברירה" כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה!

אביב כוכבי צבא בחורי ישיבות זמן חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד