ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"להקים ועדת חקירה"

גל תגובות במערכת הפוליטית ל'הקלטות מנדבליט' שנחשפו אמש

המערכת הפוליטית כמו זו המשפטית סוערת בעקבות ההקלטות בהן נחשף כי מנדלבליט מאשר בקולו כי הוא מאויים על ידי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן | חברי כנסת רבים בחרו לגנות, ויצאו בקריאה לבחון מחדש את תיקי נתניהו

גל תגובות במערכת הפוליטית ל'הקלטות מנדבליט' שנחשפו אמש
מציאות אכזרית. מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (שלישי) הטיל שוב עמית סגל פצצה בדוגמת חשיפת עוולות בפרקליטות, והפעם יחד עם גיא פלג בערוץ 12, חשף הקלטות בהן נשמע מנדלבליט משוחח עם אפי נוה אז יו"ר לשכת עורכי הדין. בהקלטות מאשר בעצם מנדלבליט בקולו את נכונות טענת ראש הממשלה כי מנדלבליט נסחט על ידי שי ניצן.

עם פרסום ההקלטות במהדורה המרכזית אמש סוערות הרוחות בזירה הפוליטית, חברת הכנסת אסנת מארק מהליכוד תקפה בחשבון הטוויטר שלה ודרשה להקים וועדת חקירה: "תיקי נתניהו הם תוצאה של סחיטה באיומים. ועדת חקירה עכשיו!"

גם יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, התייחס לפרסום ואמר "הפרסום במהדורת 12 הערב הוא מזעזע. מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מעיד בעצמו שפרקליט המדינה מחזיק אותו בגרון, הוא חסר תקדים בחומרתו. גם משפטנים הם בני אדם. כשפרקליט המדינה אוחז בגרונו של הממונה עליו המשמעות פשוטה - הליך קבלת ההחלטות פגום מיסודו, ועצמאות שיקול הדעת נפגעת באופן קשה. כשכל זה מתרחש תוך ניהול הליכי חקירה פסולים כנגד ראש ממשלה נבחר‏, הפגיעה הנגרמת להכרעה הדמוקרטית הישראלית היא אנושה. מערכת המשפט מתגלה שוב כמערכת שהכשלים היסודיים בה עמוקים. מערכת שבמקום לנקות את שורותיה, בכיריה עסוקים בהסתרה ובחיפוי האחד על השני. אין מנוס מקיום בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה. זה חיוני לניקיון המערכת, חיוני לאמון הציבור בה, וחיוני כדי לוודא שההכרעה הדמוקרטית לא תסוכל בדרכים פסולות".

גם יו"ר מפלגת זהות חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין כתב "שי ניצן מסוכן לישראל יותר מראשי ארגוני הפשע, כך אמרתי ב-2013. כי פושע קטן פועל בניגוד לחוק, אבל פושע גדול - משתמש בחוק! ידעתי היטב על מה אני מדבר. האם יש פושע רגיל, גדול ככל שיהיה, שהיה מסוגל לדרדר את ישראל לתהומות עמוקים יותר, מהמקום המקוטב והמשוסע שאליו דרדר אותנו ניצן, מאז ‏שמונה לתפקידו? הוא עשה זאת באמצעות החוק! הרי רדיפת נתניהו וכל הטרפת שגרמה, לא הייתה אקורד הסיום של הקריירה שלו. רתימת התפקיד לשיסוי פוליטי אכזרי ביותר, אפיינה את התנהלותו לאורך כל שנותיו. כמה רוע היה נמנע, ולא רק מנתניהו, אם היה רה"מ מקשיב לי אז".

עוד מוסיף פייגלין ותוקף "אגב, נתניהו ממש לא לבד. הנה מה ‏שאמרה שרת המשפטים דאז שקד, כשנתניהו החל להזדעק כנגד ניצן וצוותו: "אני מכירה היטב את היועמ"ש ואת צוותו כולל ניצן וליאת בן ארי. הם לא אנשים מוטים פוליטית, הם לוקחים החלטות ענייניות". כל עוד מעדיפים בכירי הימין להתחנף למפלצת (ובלבד שלא הם עצמם על הכוונת), אל תצפו שהמצב באמת ישתנה".

גם חבר האופוזיציה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התייחס להקלטות מנדלבליט וכתב "‏מאז שמנדלבליט מונה לתפקידו אני שואל את עצמי למה הוא נותן לדינה זילבר להשתולל למרות שהוא יודע שהיא טועה ומטעה משפטית בכל תחום. הערב קיבלנו את התשובה. לכו! ‏גם תשובות לכניעה של מנדלבליט לשי ניצן בתיקי נתניהו קיבלנו היום. שי ניצן מתגלה כמאפיונר בשם החוק. הכל רקוב. מתסכל".

עוד הוסיף ‏"אין לי מושג אם אכן אפי נווה עומד מאחורי ההדלפה הזו, אבל אם כן אז איך שזה נראה הוא בסך הכל פועל באותן שיטות שלהם. ברומא היה רומאי. לסגור ולבנות מחדש!".

הגדיל לעשות חבר הכנסת עמית הלוי שכתב "מבקש מכל השרים וחברי הכנסת: הודיעו גם אתם כי החל ממחר בבוקר לא תהיה אף ישיבה שנשב יחד איתו. אף חוות דעת שלו לא תזכה להתייחסות. כל החלטה שהוא קיבל תחת מרותו של ניצן שהוגדר על ידו כעבריין, תעבור חקירה יסודית, בדיוק כמו כל החלטה שקיבלה רות דוד. אביחי מנדלבליט, שי ניצן וכל החבורה - טימאתם את היכל הצדק. לכו מהחיים הציבוריים שלנו. יש לנו מדינה לשקם. ברוך ה׳ יש הרבה אנשים טובים ומוסריים בישראל. אנחנו נשקם".

כפי שפורסם גם יו"ר הקואליציה תקף בחריפות את מנדלבליט ואף קרא לו להתפטר, דבריו עוררו סערה, ורה"מ נתניהו אף נאלץ להתנער.

אביחי מנדלבליט נתניהו משה פייגלין מיקי זוהר ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד