י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צביעות במיטבה

לאחר שתקף את הארגון ממאה שערים: בביה"ח של גמזו מספקים את אותו השירות

אתמול תקף הפרופ' רוני גמזו את הטיפול שמספקים רבים מהציבור החרדי בבתים לחולי קורונה קשים. אך שעות לאחר מכן נחשף: חברה שעובדת עם הפרופ' גמזו מספקת את אותו שירות – אם כי בתשלום

לאחר שתקף את הארגון ממאה שערים: בביה"ח של גמזו מספקים את אותו השירות
פרופ' רוני גמזו צילום: צילומסך כאן 11

קשוט עצמך תחילה: אתמול תקף פרוייקטור הקורונה הפרופ' גמזו את התופעה שנחשפה בתחקירו של יאיר שרקי, לפיה חולי קורונה רבים מהמגזר החרדי מטופלים בבתיהם, תחת ניטור של רופאים הפועלים בחסות ארגוני חסד. בדבריו אמר הפרופ' גמזו כי מדובר ב"חוסר אחריות" וכי מקומם של חולים הוא אך ורק בבתי החולים.

האמנם? שעות לאחר מכן, פורסם תחקיר אחר בערוץ 12 החושף כי חברה שעובדת יחד עם ביה״ח ׳איכילוב׳, 'סאלוס' שמה, מספקת טיפול VIP לחולי קורונה השוהים בבתיהם, כאשר גם במקרה זה מדובר בחולים שנשארים בבית ואינם מפונים לבתי החולים – מאותן הסיבות שהמטופלים החרדיים מבקשים להימנע מהגעה למחלקות הקורונה בבתי החולים – כאשר גם הם זוכים למעקב ולניטור רפואי ולאספקה של חמצן בבתי החולים, אם כי בהבדל אחד: השירות אינו ניתן בחינם אלא מסופק בעלות של עשרות אלפי שקלים...

מה שמפתיע, כי החברה עובדת בשיתוף עם בית החולים 'איכילוב', כאשר החברה משתמשת במעבדה של ביה״ח. ואם לא ידעתם, הפרופ' גמזו, בנוסף לתפקידו כ'פרוייקטור הקורונה', משמש כמנכ"ל בית החולים 'איכילוב'.
מהתחקיר עולה כי חברת ׳סאלוס׳ שעובדת עם ׳איכילוב׳ מעניקה טיפול לחולים עשירים ואנשי עסקים, גם כאלו שמצבם מוגדר קשה. כפי שנחשף, צוות של רופאים ואחיות מלווה אותם לאורך האשפוז הביתי, כשהנתונים של החולים ומצבם לא עוברים למשרד הבריאות, וזאת למרות שהחברה עובדת עם בית חולים ממשלתי שממומן בכספי ציבור.

אם כי, כאמור, השירות לא ניתן בחינם אלא מסתכם בסכומים גבוהים שיכולים להגיע לסכום של 8000 ש״ח לטיפול בודד, כך שמטבע הדברים אלו שנהנים מהשירות הם המשתייכים לעשירון העליון. מה שמעלה את השאלה: האם טיפול שניתן בחינם נחשב ל'חוסר אחריות', ואילו רק כאשר משלמים עליו טבין ותקילין הוא אפשרי ואפילו מומלץ?

יאיר שרקי רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד