י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההקלטות הדרמטיות

מנדלבליט נגד ח"כ זוהר: "האיומים לא ירתיעו"

אחרי הדברים שאמר הבוקר יו"ר הקואליציה נגד היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות ההקלטות שפורסמו אמש, מגיב מנדלבליט ואומר: "האיומים לא ירתיעו, פועל ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין"

מנדלבליט נגד ח"כ זוהר: "האיומים לא ירתיעו"
אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב לפני זמן קצר (רביעי) לדבריו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הבוקר בראיון לרדיו 103. בראיון אמר זוהר כי על היועץ המשפטי לממשלה להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

"אם מנדלבליט לא יתפטר מיד ויימחק את כתבי האישום נגד נתניהו", אמר זוהר, "אני מבטיח שיהיו עוד הקלטות שייחשפו. יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט שעוד לא פורסם. אני לא מאיים. אבל זה מה שיקרה".

דבריו של זוהר מגיעים ברקע ההקלטות שפורסמו אמש ב'חדשות 12', ובו נשמע מנדלבליט רומז כי שי ניצן, מי שכיהן עד לא מזמן כפרקליט המדינה סוחט אותו, ולכן מסרב לסגור את התיק בעניינו מחוסר אשמה. "הוא יכול להחזיק אותי בגרון. לא יודע מה. לא יודע מה הוא חושב לעצמו. בסוף אני אתפוצץ ואני אעשה לו בלגן אימים על זה. הוא לא מוציא החלטה. מושך, אתה יודע. יש לו זמן", נשמע מנדלבליט אומר לנווה בשיחת טלפון שהתקיימה בין השניים בשנת 2016.

דבריו הקשים של זוהר עוררו סערה, ואף הביאו את ראש הממשלה להתנער מהדברים. "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו", נמסר מטעמו של נתניהו.

מנדלבליט כאמור, החליט שלא לשתוק לדבריו החריפים של יו"ר הקואליציה ומקורבו של נתניהו. בהודעה מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה נמסר: "איומים למיניהם לא ירתיעו את היועץ המשפטי לממשלה מלבצע מלאכתו. היועץ המשפטי לממשלה פעל לאורך כל תפקידו וימשיך לפעול ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין".

"הטענה כאילו נסחט או הושפע בהחלטותיו כתובע הכללי של מדינת ישראל משיקולים זרים כאלה ואחרים - היא מופרכת ומגוחכת, וממילא החלטות אלה, שהתקבלו לאחר הליך מקצועי וסדור בהשתתפות גורמים רבים, עומדות כעת למבחן שיפוטי, שהוא המבחן הקובע", נמסר בהודעה שיצאה מטעמו של היועמ"ש.

"כפי שהובהר אמש", נמסר, "אין שום זיקה או קשר בין הדברים שנאמרו בכעס בשיחה סגורה בין חברים לפני שנים, בתקופה בה חש ד"ר מנדלבליט פגוע מן ההתנהלות כלפיו, לבין התיקים הנוגעים לרה"מ ואחרים".

"כל ניסיון להלך אימים באמצעות איום על חשיפת חומרים מכפישים וכיוצא באלה - נדון לכישלון".

"עוד נציין", הוסיפו בסביבתו של מנדלבליט, "כי מטבע הדברים, היועמ"ש לממשלה לא יהיה מעורב בטיפול בתלונה שהוגשה בגין התבטאותו של ח"כ זוהר. פניות שהתקבלו בעניין זה הועברו לטיפולה של המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד נורית ליטמן, אשר תבחן את הדברים עם אגף החקירות והמודיעין במשטרה כמקובל".

אביחי מנדלבליט שי ניצן מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד