י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצלמה חכמה וחיישני מרחק

הסטודנטים פיתחו מקל נחייה דיגיטלי לעיוורים

סטודנטים פיתחו מקל נחייה לעיוורים חכם המתריע מפני מהמורות ומסוגל לשגר הודעות באופן עצמאי • "מה שעמד לנגד עינינו היה להקנות ביטחון ולחזק את העצמאות של לקויי הראייה ולאפשר להם להשתלב בחברה כשווה בין שווים"

הסטודנטים פיתחו מקל נחייה דיגיטלי לעיוורים
אילוסטרציה צילום: פלאש90

איך לא חשבו על זה קודם? סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, תכננו ופיתחו מקל נחייה חכם ללקויי ראייה, המתריע מפני מכשולים ומהמורות בדרכים באמצעות מצלמה חכמה וחיישני מרחק. המקל מצויד בלחצן מצוקה למקרה חירום, ובמקרה של נפילה אף שולח הודעת sms לקרוב משפחה של העיוור, המוגדר מראש.

הסטודנטים פיתחו מערכת נוחה לשימוש, קלת משקל ויציבה, המבוססת על סוללות נטענות לשימוש נוח וארוך זמן ולחצן מצוקה למקרה חירום. באמצעות מצלמה חכמה וחיישני מרחק מתבצע מיפוי של הסביבה, זיהוי אובייקטים וחישוב מרחקים ע"י פונקציה מתמטית שמזהה מכשולים בזווית שונות, ומפעילה זמזם וחיישן רטט להתראה מפני היתקלות באובייקט.

בנוסף, המקל כולל גלגל בולם זעזועים להליכה קלה ופשוטה עם מקדם חיכוך גבוה היוצר אחיזה בקרקע בזמן הליכה.

יש לציין, כי המוצרים הקיימים כיום בשוק לא עונים על מירב הקשיים של אנשים לקויי ראייה, הם יקרים מאוד ואינם ממומנים על ידי המדינה. "מה שעמד לנגד עינינו היה להקנות ביטחון ולחזק את העצמאות של לקויי הראייה ולאפשר להם להשתלב בחברה כשווה בין שווים. המקל מצויד בלחצן מצוקה למקרה חירום, לחיצה על לחצן המצוקה משמיעה צפצוף חזק שנקלט היטב בסביבה ומאפשר לעוברי אורח להבחין בעיוור ולמהר לסייע לו. במקרה של נפילה אף נשלחת מיידית הודעת sms לקרוב משפחה של העיוור, המוגדר מראש. בעזרת מצלמה חכמה וחיישני המרחק ניתן לקלוט אובייקטים בסביבה ולהבטיח הגעה בטוחה לידע הרצוי תוך הימנעות ממפגעים ומכשולים", הסבירו המפתחים.

עיוור טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד