י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שוב מעורר סערה

מנכ"ל 'הדסה' טס לחופשה בחו"ל: "מוחה נגד הסגר"

בימי חול המועד טס מנכ"ל הדסה הפרופ' רוטשטיין לחו"ל, והדבר מעורר סערה לאחר שעל אנשי צוות רפואי נאסר לטוס. מנכ"ל משרד הבריאות שאישר את הנסיעה התנצל: "לא ידעתי שהחופש בחו"ל" • רוטשטיין עצמו לא מתנצל

מנכ"ל 'הדסה' טס לחופשה בחו"ל: "מוחה נגד הסגר"
פרופ' רוטשטיין צילום: פלאש 90

לא מפסיק לעורר סערות: התנהלותו של מנכ"ל 'הדסה', כידוע, מצליחה לא פעם לעורר את הדובים מרבצם. המנכ"ל הדינמי שניהל בהצלחה את 'שיבא', ולאחר מכן נקרא להציל את 'הדסה', ידוע כמי שעושה את מה שנכון בעיניו, גם לא תמיד הדבר מוצא חן בעיניהם של אחרים.

כעת הצליח מנכ"ל 'הדסה' שוב לעורר סערה, לאחר שנודע כי הוא טס בימי חול המועד לחו"ל. הדבר עורר תרעומת, שכן מאז תחילת הקורונה נאסר על אנשי צוות רפואי לטוס לחו"ל, כשבעצם כל הרופאים – שיש מהם שהיו רגילים אחת לשבוע שבועיים לעלות על מטוס – מוצאים את עצמם תחת 'צו עיכוב יציאה' מתמשך שמעורר בקרבם תסכולים ומרירות.

כך שהדיווח על רוטשטיין שטס בסך הכול לחופשה ביוון, הצליח לתפוס כותרות. עם זאת, אין זו הטיסה הראשונה של רוטשטיין שזוכה לדיווח מתוקשר. בעבר, כאשר כיהן כמנכ"ל 'שיבא', נחשפה העובדה לפיה רוטשטיין, שמלבד היותו רופא ומנהל הוא גם טייס חובב המחזיק ברישיון טיס פעיל, מחנה את מטוסו הפרטי במנחת של 'שיבא'. הפעם, בכל מקרה, הקצף יצא על הטיסה ליוון שנעשתה בימי הקורונה ובזמן שישראל נתונה בסגר.

הידיעה נחשפה ב'ידיעות' שם נטען כי "ברקע נתוני התחלואה בקורונה, טס מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לחופשה משפחתית ביוון. על פי הנחיות משרד הבריאות, אנשי הצוותים הרפואיים אינם יכולים לטוס לחו"ל אלא במקרים חריגים ובאישור מנהלי בתי החולים". עם זאת, כיוון שיוון היא מדינה ירוקה, רוטשטיין לא נדרש להיכנס לשבועיים בידוד אחרי שובו משם.

רוטשטיין לא הכחיש את הנסיעה, וגם לא העלה על דעתו להתנצל: "נסעתי באישור מנכ"ל משרד הבריאות ואני לא חושב שיש עם זה בעיה", אמר, "מה גם שהייתי בקשר עם בית החולים. גם אני נוהג לאשר חופשות לחברי הצוותים הרפואיים שלי כדי לשמור עליהם רעננים לקראת העבודה הקשה שעדיין מחכה לנו גם בחורף".

מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, אמר בתגובה שאכן אישר את חופשתו של רוטשטיין, אך לדבריו הוא לא ידע שמדובר בנסיעה לחו"ל. "ביקשנו שאנשי הצוותים הרפואיים לא יטוסו לחו"ל, אבל בחוזר המנכ"ל כתוב שאישור היציאה לחופשה יהיה בסמכות מנהל בית החולים לאנשיו. באופן עקרוני, מותר למנהל להפעיל שיקול דעת. במקרה הזה אני חתמתי כשראיתי את בקשתו של רוטשטיין, אבל לא ידעתי שזו חופשה בחו"ל אלא הנחתי שהוא יושב בבית".

מנגד, היו כאלו שלא אהבו את הנסיעה. בידיעה צוטט רופא מ'הדסה', שאמר כי "רוטשטיין טס לחו"ל כאילו הוא מלך בהדסה. זה חלק מחוסר הרגישות שמאפיין אותו. בית החולים מלא בחולי קורונה, אנחנו פותחים עוד ועוד מחלקות, והמנהל הגדול אפילו לא נמצא פה. זה מביש".

מנהל של אחד בית חולים אחר הוסיף: "אני מקנא בו שהוא טס לחו"ל בתקופה כזו, אבל אין ספק שיש עם זה בעיה – ולו רק למראית עין. הרופאים, הרופאות, האחים והאחיות מקבלים אישורים באופן חריג ביותר מצד מנהלי בתי החולים לטוס, גם בגלל כוח האדם המצומצם מאוד וגם בגלל החשש מחשיפה לנגיף הקורונה. מנהלי בתי החולים, וגם חברי הצוותים הרפואיים, עובדים מאוד קשה. יש טעם לפגם בכך שמנהל בית חולים טס לחו"ל דווקא בזמנים כאלו – כאשר מי שעובד במחלקות הקורונה לא יכול לעשות זאת".

אך סערת הטיסה לא שקעה, והיום, שבוע לאחר שחזר, צוטט רוטשטיין ב'דה מרקר' כמי שאומר כי הנסיעה נעשתה "במחאה נגד הסגר". מה שבטוח, שגם אם הוא עצמו הפסיק לשכוח מהטיול, ישנם אחרים שלא ישכחו לו את הנסיעה.

זאב רוטשטיין טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד