י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פטר 11 אנשים

אישום נגד העובד שקיבל שוחד ושחרר מבודדים: "לא שלל את האפשרות שחלו בקורונה"

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום כתב אישום נגד ראיד אלפיניש, בן 24 מרהט, שעבד במוקד הבידודים במשרד הבריאות ועל פי האישומים נגדו שחרר אזרחים ששהו בידוד בתמורה לשוחד

אישום נגד העובד שקיבל שוחד ושחרר מבודדים: "לא שלל את האפשרות שחלו בקורונה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות בב"ש, אשר במספר הזדמנויות שונות נתן תמורת שוחד פטור מחובת בידוד לאנשים ששהו במחיצת חולה קורונה.

כתב האישום מייחס לנאשם שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מעשה העלול להפיץ מחלה וסחיטה באיומים. על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשם ראיד אלפיניש, בן 24 מרהט, עבד בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום בחברת "בזק אונליין" המפעילה עבור משרד הבריאות את מוקד הערעורים למתן פטור מחובת בידוד.

הנאשם עבד במוקד משרד הבריאות בבאר שבע והיה עובד ציבור. לצורך מילוי תפקידו, הוא עבר הדרכה ייעודית וידע כי מתן פטור מחובת בידוד לאדם שאינו עומד בקריטריונים לשחרור מבידוד מסכן את בריאות הציבור ועלול להפיץ את המחלה אשר יש בה סיכון נפשות.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם פטר 11 אנשים מחובת בידוד, מתוכם 5 עובדים בסניף "אייס" בבית שאן ובתמורה קיבל שוחד בסך של 850 ₪ או שביקש לקבל שוחד. הנאשם סיפק פטור מחובת בידוד, מבלי לוודא את העובדות האפידמיולוגיות הנדרשות לצורך כך, לעתים מבלי לשוחח עם האנשים כלל, ביודעו כי לא נשללה האפשרות שהם חולים, וכאשר הנאשם עצמו קבע כי לא ניתן לתת להם פטור.

עוד עולה מכתב האישום, כי בכך, קיבל הנאשם שוחד בגין פעולה הקשורה בתפקידו ועשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה משום סכנת נפשות. "פרקליטות המדינה, בשיתוף עם משטרת ישראל, תמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי החוק והתקנות, על מנת למצות את הדין עם אנשים שמסכנים את בריאות הציבור", נמסר מהפרקליטות.

בנוסף, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט המחוזי לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

קורונה כתב אישום בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד