י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שכיחות התופעה גבוהה

ארה"ב: הדבקה חוזרת בקורונה – עשויה להיות קשה יותר מהפעם הראשונה

החוקרים בארה"ב סבורים כי התסמינים בפעם השנייה היו חמורים יותר מאשר בפעם הראשונה והם מביאים לראייה מקרה של צעיר בן 25 מנבאדה. "הדבקה קודמת לא בהכרח מגנה מפני הדבקה נוספת"

ארה"ב: הדבקה חוזרת בקורונה – עשויה להיות קשה יותר מהפעם הראשונה
בדיקת קורונה צילום: Unsplash

הדיווחים על 'הדבקה חוזרת' מגיעים ממקומות נוספים בעולם: לאחר שדווח כי בארץ תועדו כבר 81 מקרים של 'הדבקה חוזרת' וכך גם באירופה, מודים כעת גם חוקרים בארה"ב כי שכיחות התופעה גבוהה, ואף יותר מכך. לדבריהם, "יתכן שהתסמינים במקרה של הדבקה חוזרת קשים יותר מאשר בפעם הראשונה".

ברחבי העולם דווחו כבר מספר מקרים בודדים ומאושרים של חולים שנדבקו בנגיף בפעם השנייה, לאחר שהחלימו לחלוטין מההדבקה הראשונה. אלא שהדיווח הנוכחי שמגיע מארה"ב מעניין מסיבה נוספת והיא חומרת המחלה שתקפה אותו בפעם השנייה.

עד כה דווח על מקרים של הדבקה חוזרת באירופה, אך בארה"ב – שם מערכת הבריאות לא ניהלה רישום מסודר בגל הראשון – הדיווחים לא נתפסו כאמינים. כעת מדווח על צעיר בן 25 מנבאדה, שככל הידוע אין לו מחלות רקע או בעיות חיסוניות, והוא יצא חיובי בשתי בדיקות קורונה בהפרש של 48 ימים. הפעם הראשונה שחלה הייתה באפריל, וביוני הוא נדבק שוב, כשגם הפעם הוא מפתח תסמינים.

כדי לוודא שאכן מדובר בשתי הדבקות שונות ולא במחלה מתמשכת או ב"שאריות" שנותרו מהפעם הראשונה, מדענים בחנו את הגנום של הנגיף משתי הדגימות שנלקחו ממנו בשתי הבדיקות במועדים השונים, ומצאו שיש ביניהם הבדלים גנטיים משמעותיים. אם לא די בכך, התסמינים שלו בפעם השנייה היו חמורים בהרבה מההדבקה הראשונה, כך שהוא נזקק לאשפוז ולחמצן. זאת, בעוד הפעם הראשונה המחלה עברה אצלו בלי אירועים חריגים.

"הממצאים שלנו מצביעים על כך שהדבקה קודמת לא בהכרח מגנה מפני הדבקה נוספת. לאפשרות של הדבקות חוזרות עשויות להיות השלכות משמעותיות על האופן שבו אנחנו מבינים את מחלת Covid-19 ואת החסינות מפניה", אמר ד"ר מארק פנדורי מאונברסיטת נבאדה, בריאיון לאתר IFLScience.

המקרה המפורסם ביותר של הדבקה חוזרת אירע בהולנד, שם מתה אשה לאחר הדבקה חוזרת. עם זאת, מדובר באשה עם מחלות רקע כך שקשה להסיק מהמקרה מסקנות גורפות. לפי דיווחים, מדובר באשה בת 89 שהייתה בקבוצת סיכון לנגיף לא רק בשל גילה, אלא גם בשל העובדה שהיא הייתה חולת סרטן. גם במקרה שלה וידאו הרופאים שאכן מדובר בהדבקה חוזרת על ידי ניתוח גנטי של הנגיף ומצאו כי מדובר בזן "שונה גנטית" מהזן שבו נדבקה בפעם הראשונה, כמה חודשים קודם לכן.

בפעם הראשונה שהיא נדבקה בנגיף היא הגיעה לבית החולים עם תסמינים של חום ושיעול כבד. כעבור כמה ימים תסמיניה חלפו והיא שוחררה לביתה והמשיכה בשגרת חייה, שכללו גם טיפולים כימותרפיים נגד סוג של לוקמיה. כעבור 59 ימים היא חלתה שוב, עם אותם תסמינים, ואושפזה בבית החולים. אלא שהפעם מצבה התדרדר לאחר 8 ימים, וכעבור שבועיים היא מתה. רשויות הבריאות בהולנד לא סיפקו עדין את המידע האם מה שגרם למוות הייתה הקורונה, או שאולי דווקא מחלת הסרטן עמה התמודדה.

 

קורונה ארצות הברית מדינת נבאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד