י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נדרש אישור ההורים

ענקית התרופות קיבלה אישור לניסוי החיסון בילדים

ענקית התרופות הודיעה כי קיבלה את אישור הרשויות לכלול גם ילדים בניסוי שהיא מבצעת לחיסון שבפיתוח • המעקב אחר תופעות לוואי הדוק יותר מאשר המעקב המתבצע אחר מבוגרים המשתתפים בניסוי

ענקית התרופות קיבלה אישור לניסוי החיסון בילדים
הזרקה. אילוסטרציה צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

המערכת החיסונית של ילדים ונערים מגיבה בצורה שונה מאשר מבוגרים, במקרים של זיהוי תוקף שפלש לגוף ומחולל בו דלקת. זו הסיבה לפיה חברת התרופות 'פייזר' – אחת המובילות במירוץ לחיסון, הודיעה כי ביקשה וקיבלה את אישור מינהל התרופות והמזון בארה"ב לכלול גם נערים וילדים במערך הניסויים הענק שהיא מובילה.

במסגרת הניסויים קיבלו יותר מ-31,000 אנשים את המנה השנייה של החיסון שבפיתוח, מתוך 38,000 שנרשמו להשתתף בניסוי. עד כה לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות בקרב המשתתפים, אם כי גם יעילותו של החיסון טרם נבדקה בכלים מדעיים מוחלטים.

עם זאת מספר הנערים שנרשמו נמוך בהרבה. מתחת לגיל מסוים נדרש אישור ההורים לשתף את ילדם הקטין בניסוי, והמעקב אחר תופעות לוואי הדוק יותר מאשר המעקב המתבצע אחר מבוגרים המשתתפים בניסוי.

חשוב לציין כי תופעות לוואי קשות אם מתעוררות כאלו מאותרות מיד שכן הן מדווחות באופן מיידי לעורכי הניסוי, אך תופעות לוואי קלות אם ישנן כאלו, יתגלו רק בעוד שבועות ארוכים כאשר מומחי החברה יסרקו את הפרוטוקולים והשאלונים שמילאו עשרות אלפי משתתפי הניסוי. המומחים יבדקו אם יש תגובות שחוזרות על עצמן בצורה מחשידה, ובמקרה הצורך יתשאלו את המשתתפים באופן אישי.

 

חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד