י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החרדים נשארים בסגר

רוני נומה על מתווה תלמודי התורה: "הם לא יפתחו בימים הקרובים"

בתדרוך לכתבים אמר היום ממונה הקורונה למגזר החרדי האלוף במיל' רוני נומה כי "יש ערים עם אוכלוסייה חרדית שיצטרכו להישאר בסגר". לדבריו הלימודים לא יחלו עד שהתחלואה תרד • "נכון שישנה ירידה, וכל המדדים מראים זאת, אך עדיין צריך לשאוף לירידה משמעותית יותר"

רוני נומה על מתווה תלמודי התורה: "הם לא יפתחו בימים הקרובים"
תלמוד תורה בבני ברק צילום: דוברות עריית בני ברק

משלמים את המחיר: בתדרוך לעיתונאים חרדים אמר היום ראש הדסק החרדי במשרד הבריאות, האלוף במיל' רוני נומה, כי "ישנן ערים שיישארו תחת סגר, גם כאשר תחל יציאה מדורגת מהסגר בכל הארץ". לדבריו, כל עוד התחלואה אינה יורדת באופן משמעותי – על אף שניכרת כבר ירידה בתחלואה – לא ניתן להתקדם לחזרה לשגרה באיזורים החרדיים.

בתדרוך השתתף גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שאמר כי "אני מודע לכך שנושא הלימודים הוא נושא רגיש מאד במגזר החרדי, אך אני חייב לומר שפתיחת בתי ספר שלא לפי תכנית היציאה מהסגר - מסכנת".

הוא הבהיר שידוע לו על מוסדות הפועלים גם בימים אלו, אך ציין כי הדבר מסוכן ומסכן אחרים. "קבענו יציאה מדורגת מהסגר והתחלת לימודים בצורה מאוד מודרגת. החלטנו שכשנגיע ליעדי התחלואה - 2,000 מאומתים - הלימודים ייפתחו לילדים עד גיל שמונה. לא קבענו את זה סתם, אלא כי אנחנו יודעים שהתחלואה בגילים אלה היא יחסית נמוכה".

לדבריו, "מגיל עשר ומעלה כושר ההדבקה משתווה למבוגרים ואולי אף יותר. אנחנו מבקשים מאוד לעשות מאמץ בהמשך להורדת התחלואה. אנחנו צריכים למצוא דרך שימתינו ויתאזרו בסבלנות, זה לא נגדם".

האלוף במיל' רוני נומה ציין לשבח את ההירתמות במגזר החרדי, ואמר כי ניכרת ירידה משמעותית בתחלואה. לדבריו, "אנחנו רואים מגמת ירידה בתחלואה במגזר. זה בא לידי ביטוי בכמות החולים החדשים וגם באחוז החיוביים היומי". עם זאת, עדיין ישנו 'דיליי' לדבריו בין הציבור החרדי לציבור הכללי. "שיעור החיוביים היום במגזר החרדי הוא 12.8%, אמנם זה בעיכוב ביחס לחברה הכללית, אך יש ירידה. זה עדיין לא מספיק רחוק מסוכות כדי להבין מה החג עשה לנו, ולכן אנחנו צריכים להבין האם לחג הייתה השפעה שלילית".

לדבריו, 798 מתוך המאומתים אתמול - הם חרדים. כך שמודבר ב35.7% מסך התחלואה אתמול. "אז נכון שישנה ירידה, וכל המדדים מראים זאת, אך עדיין צריך לשאוף לירידה משמעותית יותר".

אלוף במיל' נומה הוסיף כי "ההיגיון שמוביל אותנו זה לעשות אבחנה בין החינוך שבתוך הקהילה לחינוך שהוא מחוץ לקהילה כמו פנימיות. אם אנחנו רוצים לקחת סיכון, ניקח את הסיכון מחוץ לקהילה, אבל אנחנו צריכים לראות שהלקחים שהפקנו ממתווה הקפסולות בחודש אלול מקובלים על הרבנים וראשי הישיבות". הוא דרש לכן לקדם "מתווה שיהיה מוסכם על כולם ולא שכל אחד עושה מתווה לעצמו".

לגבי פתיחת הזמן, הוא אמר כי אינו רואה אפשרות לפתוח את 'זמן החורף' כעת. "זמן החורף זה לא זמן אלול, ואיני רואה אפשרות שבחורים יצאו בכל שבועיים מהישיבה הביתה מבלי לגרום להתפשטות".

עם זאת, הוא הבהיר כי ככל הנראה הערים החרדיות שבהן ישנה תחלואה ימשיכו להיות תחת סגר, גם כאשר ביתר איזורי הארץ תחל חזרה מדורגת לשגרה. "לצערי יש ערים שיצטרכו להיות בסגר לפחות בשבועות הקרובים כי מצב התחלואה לא מאפשר להוציא אותם מהסגר הזה. אנחנו לא רואים את תלמודי התורה נפתחים בימים הקרובים. מבקשים מאתנו לפתוח - אבל אנחנו לא יכולים לאפשר את זה".

 

קורונה רוני נומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד