י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יש קשר לחגים?

בשבועיים האחרונים: מעל פי 2 מהמונשמים - גברים

מרבית החולים הקשים והמונשמים בשבועות האחרונים בישראל הם גברים, כשהפער בא לידי ביטוי בעיקר בגילאים 60-69. האם יש לכך קשר להתכנסויות של ימי החגים?

בשבועיים האחרונים: מעל פי 2 מהמונשמים - גברים
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אפליה מגדרית: כבר בגל הראשון נטען שהקורונה מכה באופן קשה יותר בגברים מאשר בנשים, אך הפערים באים לידי ביטוי בעיקר בימים אלו. בשבועיים האחרונים ניכרת עליה משמעותית במספר הגברים החולים קשה והמונשמים, שמספרים מגיע ליותר מפי 2 מאשר בנשים.

לפי הנתונים שפורסמו בידי משרד הבריאות בימים האחרונים, בעוד שיעור הגברים המונשמים בגילאים 60-69 עומד על 24.2%, שיעור הנשים בגיל זה שנזקק להנשמה עומד על 5.8% בלבד.

בגילאי 70-79 הפער נמוך יותר ועומד על 8.3% נשים לעומת 20% גברים. בגילאי 40-49 היחס הוא 1.3% נשים לעומת 4.2% גברים, ואלו בגילאים 50-59 3.8% מתוך המונשמים הן נשים, ו12.5% הם גברים. 

בסך הכללי, נראה שמספר החולים הגברים הזקוקים להנשמה גבוה יותר ממספרן של הנשים. הרופאים אינם מוצאים לכך הסבר ברור עדיין, כפי שלא פורסם עדיין על תשובה ברורה יותר לשאלה מדוע המחלה משפיע באופן קשה יותר על גברים מאשר נשים, וכך גם בנוגע לשיעורי התמותה הגבוהים יותר אצל הגברים (למעט בגיל המבוגר).

עם זאת, בכל הנוגע לימים אלו, ניתן להעריך שיש קשר להתכנסויות בחגים, כאשר בבתי הכנסת ישנה יותר נוכחות לגברים. אך חשוב לציין שמדובר בהשערה בלבד שאין לה כל סימוכין, והיא עשויה להשתנות לאור הנתונים בימים הקרובים.

קורונה גברים ונשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד