י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע האלימות בחתונה

העימות בין 'דגל התורה' לש"ס מחריף

שעות לאחר שהצעתו של ח"כ פינדרוס להקמת ועדת חקירה נגד אלימות המשטרה כלפי חרדים - נפלה במליאת הכנסת, התיעודים הקשים מהחתונה בגבעת זאב מעלים עימות בין דגל התורה לש"ס, כשגפני בתגובתו עוקץ את הסיעה הספרדית שהצביעה נגד | דרעי קיים שיחת ועידה עם נתניהו ואוחנה על מחזות החתונה

העימות בין 'דגל התורה' לש"ס מחריף
משה גפני/אריה דרעי צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

ביום בו הכנסת הפילה את הצעתו של חבר הכנסת יצחק פינדרוס מ'דגל התורה' להקים ועדת חקירה כנגד התנהלות המשטרה, תיעוד האלימות הערב (רביעי) בחתונה ביישוב גבעת זאב מוביל לגל תגובות ולעקיצות הדדיות.

בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מיהר לפרסם התייחסות לאירוע והודיע כי יקיים שיחה עם ראש הממשלה במטרה לסיים את האלימות.

מאוחר יותר נמסר כי דרעי קיים שיחת ועידה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בסיומה הודיע השר אוחנה לשר דרעי כי ימנה בודק חיצוני שיבדוק באופן יסודי את אירועי הערב "הארוע הערב חייב להיחקר והממצאים אמורים להתפרסם. אסור לעבור על כך בשתיקה", אמר דרעי.

ב'דגל התורה' תקפו את ש"ס. חבר הכנסת משה גפני תקף הערב בהודעה לתקשורת: "ביקשנו היום בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה, שמתברר גם מהאירוע הערב שמדובר במשטרה אלימה, חסרת כל פרופורציה".

גפני הוסיף וגיבה את פינדרוס על המהלך ומסר: "אנחנו נצטרך לשקול ולהחליט על הצבעות שלא יהיו נוחות לקואליציה בנושאים שחשובים להם אבל לא חשובים לעם ישראל".

חבר הכנסת יעקב ליצמן שלא השתתף בהצבעה סירב להיכנס לקרב בין הסיעות ומסר תגובה פושרת, בה כתב: "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום".

לדברי ליצמן "מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום".

אלימות המשטרה אלימות שוטרים גבעת זאב משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד