י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מסכנים את החולים"

לחץ על המשטרה: לעצור את אשפוז הבית במגזר החרדי

חשיפת 'בחדרי חרדים': בכירים במערכת הבריאות מפעילים לחצים כבדים על המשטרה ורשויות החוק, בדרישה לעצור את פעילות 'אשפוזי הבית' שכפי שנחשף פועלת במגזר החרדי. לטענתם, "המתכונת הנוכחית גורמת לסיכון החולים שאינם מקבלים את הטיפול הנדרש"

לחץ על המשטרה: לעצור את אשפוז הבית במגזר החרדי
שוטרים מוגנים מפני קורונה צילום: דוברות המשטרה

שמים סוף לתופעת 'אשפוז הבית' החרדית? לאחר שבראשי השבוע נחשפה ב'חדשות 12' הפעילות המסועפת של הארגון החרדי 'חסדי עמרם' המנטר מאות חולים חרדיים בבתיהם ובכך מאפשר להם לקבל טיפול בבית ולהימנע מאשפוז בבתי החולים, חושף היום 'בחדרי חרדים' כי יש מי שדרושים לעצור את פעילות הארגון ולשים סוף לתופעה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכירים במערכת הבריאות מפעילים לחצים על המשטרה ועל רשויות החוק בדרישה לעצור את פעילות הארגון, וזאת בטענה שהפעילות מסכנת את חיי החולים. לטענתם, "חולים רבים מטופלים בביתם בחמצן, בריאותם מידרדרת, אך הרופאים המועסקים בידי הארגון אינם מוסמכים לקבוע מתי הוא 'הקו האדום' שאחריו החמצן לא יועיל ומה שיוכל להציל את חיי החולה הוא רק טיפול תרופתי בשילוב עם יתר האמצעים הניתנים בבתי החולים".  בעקבות זאת, הם דורשים שהפעילות שכיום נעשית ללא פיקוח - תופסק לאלתר.

נדגיש שהפעילות במתכונתה הנוכחית אינה מהווה כל עבירה על החוק, אך למרות זאת ישנה דרישה לעצור אותה וזאת משום שקיימים - כך לטענת הבכירים במערכת הבריאות - מספר מקרים שבהם חולים נשארו בבתיהם ולא פונו, וכשפונו לבתי החולים היה זה לאחר שכבר נגרמו להם נזקים ללא תקנה. "החולים הגיעו לבתי החולים לאחר שמצבם הידרדר, וזאת כאשר אילו היו מטופלים בבתי החולים, ההידרדרות - שאצל חולי קורונה היא מתרחשת במהירות - היתה נמנעת".

בנוסף, נציין כי בעוד שישנם רבים במערכת הבריאות שרואים בפעילות זו תופעה שיש לבטלה, ישנם רבים אחרים הסבורים שתופעת 'אשפוזי הבית' היא תופעה מבורכת, שיש למסד אותה ולהרחיבה. גם הפרופ' גבי ברבש אמר אתמול כי "אני חושב שחשיפת התופעה צריכה לשמש חומר למחשבה למי שאחראי על השירות הקהילתי במדינת ישראל". לדבריו,  "הייתי הולך ללמוד מה קורה שם, כדי לשפר את מה שהם עושים, וגם לבדוק האם יש דרך לטפל בחולים בקהילה בצורה שונה".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד