י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מקדם ההדבקה ירד ל-0.8%

גמזו: "הגענו ליעדי היציאה מהסגר; אמליץ על יציאה ביום ראשון"

על רקע מגמת הירידה בנתוני התחלואה בישראל, פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר הבוקר כי ימליץ על צעדי יציאה מהסגר כבר מיום ראשון הקרוב • משרד הבריאות מדווח הבוקר כי לראשונה מזה מספר שבועות אחרי גל תחלואה קשה, נדבקו פחות מ-2,000 ישראלים ביממה האחרונה

גמזו: "הגענו ליעדי היציאה מהסגר; אמליץ על יציאה ביום ראשון"
רוני גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

לאחר שלפני יומיים אישר קבינט הקורונה את הארכת ההגבלות עד ליום ראשון, פרויקטור הקורונה רוני גמזו אמר הבוקר (חמישי) בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל, כי כי מדינת ישראל הגיעה ליעדי היציאה מהסגר וכי כבר מיום ראשון הקרוב ניתן להתחיל בצעדי יציאה.

לדברי גמזו, "הגענו ליעדים ליציאה מהסגר, כרגע יש 2,000 מאומתים ביום, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-8% ומקדם ההדבקה ירד ל-0.8". הוא התייחס בנוסף לישיבת קבינט הקורונה הקרובה ואמר כי "נמליץ ללכת בתחילת השבוע לצעד ההקלות הראשון – פתיחת המגזר הפרטי שלא מקבל קהל והלימודים בגיל הרך עד לגיל שש".

כזכור, ביום שלשי קבינט הקורונה אישר את הארכת הסגר הכללי עד ליום ראשון בחצות, כאשר ביום ראשון מצב החירום המיוחד צפוי להסתיים. לא ברור עדיין מה יוחלט לגבי יום ראשון וההחלטה הסופית צפויה להתקבל היום במהלך כינוס קבינט הקורונה.

בתוך כך, משרד הבריאות מדווח הבוקר כי לראשונה מזה מספר שבועות נדבקו פחות מ-2,000 ישראלים ביממה האחרונה, מה שהיווה את אחד מהתנאים ליציאה מהסגר. על פי הודעת משרד הבריאות, 1,994 חולים חדשים נדבקו בקורונה ביממה האחרונה. 39,602 תוצאות בדיקות התקבלו אתמול ושיעור הבדיקות החיוביות עומד זה היום השני ברציפות על 5.4%.

קורונה סגר רוני גמזו גלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד