י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתווה 'מעגל החיים היהודי'

לקראת דיון בקבינט: החרדים דורשים לאפשר התקהלויות וחתונות

לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתכנס הצהריים, נערכים הנציגים החרדים עם רשימת דרישות מוגדרת וברורה • לאור הירידה הדרמטית במספר החולים והשגת היעד שהוצב מלכתחילה, ידון הקבינט על פתיחת הלימודים ועסקים •  בדיון יוצג בנוסף מתווה מיוחד אותו יזם יו"ר שס דרעי

לקראת דיון בקבינט: החרדים דורשים לאפשר התקהלויות וחתונות
אולם אירועים בעידן הקורונה צילום: Abed Rahim Khatib/Flas90

בשעה 13:00 יתכנס הקבינט לדון במתווה היציאה מהסגר, לאחר שהבוקר הושג היעד של ירידה ל 2000 חולים, במהלך הקבינט ידונו על פתיחת הלימודים לגיל הרך, וכן פתיחת עסקים.

השר אריה דרעי מתכוון לפעול בקבינט היום ויציג מתווה אותו הוא מכנה ׳מעגל החיים היהודי׳, שכלול בו קיום טקסי חתונה, ברית מילה, בר ובת מצווה והלוויית. "נגיף הקורונה גרם לכך שהלוויית בתקופת הסגר נערכו בנוכחות מצומצמת של משפחה גרעינית, כך גם בריתות מילה", אומר דרעי קודם הקבינט.

דרעי מסביר כי "כדי לאפשר קיום של ׳מעגל החיים היהודי׳ ובכלל, תוך שמירה על כל הוראות משרד הבריאות, מציע השר דרעי להפריד בין התקהלות ללא מגע ואכילה בשטח פתוח לבין אירועים הכוללים ישיבה משותפת ואכילה".

לפי הצעת השר דרעי שתוצג לקבינט הקורונה, טקס חופה בחתונה שיוגדר התקהלות בשטח פתוח, ללא ישיבה וארוחה תותר בו השתתפות של עד 200 איש בקפסלות מוגדרות של 20 אנשים לקפסולה ושמירת מרחק של 4 מטרים בין הקפסולות.

בחתונה עצמה, באירועים הכוללים ישיבה ואכילה משותפת, תותר התקהלות מקסימלית של שתי קפסולות של 20 אנשים לקפסולה במרחק של 4 מטרים בין הקפסולות.

דרעי מציע כי התקהלות בלבד תותר עד 200 משתתפים בקפסולות של 20 כשמתווה זה כולל חופות והלוויות. בטקסים של ישיבה ואכילה יותר 40 משתתפים בשתי קפסולות של 20, שיכללו סעודת חתונה, ברית, פדיון הבן, בר\בת מצווה, נציין כי חלק מהמתווה כבר הוצע בעבר על ידי יו״ר ועדת החוקה יעקב אשר.

מוקדם יותר היום קרא גם סגן השר מאיר פרוש לפעול לאפשר קיום חתונות, לדבריו, "הזכות להקים בית בישראל היא זכות בסיסית ביותר של כל אזרח באשר הוא, ויש למנוע כל ניסיון לפגוע בה ולהצר את רגליהם של המבקשים להתחתן בכבוד".

"הזכות הזאת אינה נופלת מהזכות להפגין", אומר פרוש. "שום הסבר או התפלפלות בלשון החוק לא ישנו את עובדת היסוד הזאת. הניסיון למנוע חתונות הוא אקט אנטי דמוקרטי בעליל, שאינו יכול לעבור בשום מדינה מתוקנת. העובדה שההגבלות על החתונות שבות וצפות בכל פעם שהתחלואה עולה, ולהפגנות מייצרים מתווים כאלו ואחרים בטענה שהן באוויר הפתוח וכדו', אינה מתקבלת על הדעת", טען.

עוד יעלה היום לקבינט הקורונה, היוזמה להפעיל את מוסדות הלימוד בזמן הסגר על הערים האדומות, אחרי שאמש דווח כי דרעי התריע בפני ראש הממשלה על מרד, במקרה ולא יאושר קיום הלימודים.

נכון להבוקר הערים: מודיעין עילית, בני ברק, קרית מלאכי, ביתר עילית, אלעד, עמנואל, רכסים, בית שמש, בית שאן, זכרון יעקב ושכונות בירושלים מוגדרות כאדומות ויהיו תחת הגבלות וסגרים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד