י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר הפלת ההצעה

טסלר תוקף: "איך תסתכלו למצביעים בעיניים"

בנאום תקיף שנשא במליאת הכנסת תקף ח"כ טסלר את התנהלות המשטרה בכל הנוגע לציבור החרדי בכלל ובתקופת הקורונה בפרט • "אני וחבריי, לא ננוח ולא נשתוק"

טסלר תוקף: "איך תסתכלו למצביעים בעיניים"
ח"כ יעקב טסלר צילום: צילומסך

לאחר שהצעת יהדות התורה שהגיש חבר הכנסת יצחק פידנרוס בדרישה להקמת ועדת חקירה שתחקור את התנהלות המשטרה, חבר הכנסת יעקב טסלר תוקף את אלה שנמנעו או הצביעו נגד היוזמה.

בנאום אמש בכנסת אמר חבר הכנסת טסלר, "רק גוף חיצוני שיחקור את התנהלות המשטרה יוכל להגיע לחקר האמת ולנכש את העשבים השוטים מתוך המשטרה".

במענה לדברי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, אמר: ״שמעתי בקשב רב את תשובתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה להצעתו של ידידי חבר הכנסת יצחק פינדרוס להקים וועדת חקירה פרלמנטרית על התנהלות המשטרה בתקופת הקורונה. השר אוחנה אמר בדבריו שאכן ישנן תופעות מועטות של שוטרים המפעילים כוח בלתי מידתי נגד הציבור. ובמקרים אלו המשטרה ומח"ש בודקים את התנהלות השוטרים ומזמנים לבירור את האחראים״.

״כולנו זוכרים את הסיפור של הנער המיוחד יענקי רוזנברג שהוכה נמרצות ע"י שוטרים. או את מקרה זריקת הרימון על הילדה זיסי מרגליות. או מקרה האברך שחזר בחג הפסח מביקור אצל אביו החולה והשוטרים בעטו ודחפו אותו לרצפה ללא סיבה. או אותו אברך ברוממה שהוכה בראשו עם מכשיר קשר ונפתח לו הראש, רק כי העיר לשוטר מדוע אינו חובש מסיכה. בכל המקרים האלו הוגשה תלונה, נפתחה חקירה ולבסוף התיק נסגר״.

״איני רוצה להכפיש את המשטרה כולה אבל הקומץ הזה והיעדר הטיפול של מח"ש בשוטרים סוררים, מכתים את המשטרה כולה. ולכן אין זה פלא שהציבור איבד את אמונו במשטרה.

רק בשעה זו שאני יושב כאן במליאה קיבלתי תמונות מחתונה שהתקיימה בירושלים, או יותר נכון כבר לא מתקיימת , היות ופוזרה באלימות רבה ע"י שוטרים. אין שום הצדקה בעולם שנראה מראות כאלו של חתן יוצא מחתונתו עם דם על הפנים".

כיו"ר הוועדה לפניות הציבור קיבלתי מאות פניות מאזרחים שנפגעו מהתנהלות המשטרה בתקופה האחרונה. וברשותכם אצטט:  "לאחר שראיתי ילד נופל על הכביש כתוצאה מדחיפות השוטרים ניסיתי לעזור לו לקום ואז הגיע שוטר והתחיל להדוף אותנו באלימות תוך כדי שאני מנסה להסביר לו שבסה"כ עזרתי לילד לקום".

מקרה זה מצטרף לסרטון של השוטר שזרק דלי על ילד ועוד אין ספור סרטונים ותמונות מזעזעות של אלימות קשה כנגד נשים, ילדים ומבוגרים. לתת למשטרה לחקור את עצמה אינו אפקטיבי. רק גוף חיצוני שיחקור את התנהלות המשטרה יוכל להגיע לחקר האמת ולנכש את העשבים השוטים מתוך המשטרה. יותר מאשר זו דרישה שלנו זה אמור להיות אינטרס ראשון במעלה של המשטרה והתנגדותה אומרת דרשני.

חבריי חברי הכנסת, איך תסתכלו בעיניים של הציבור שבחרו בכם לאחר שקיבלו מכות ואגרופים והתנהגו כלפיהם באלימות רבה ע"י שוטרים, מה תענו להם? אומנם ההצעה לוועדת חקירה ירדה, אך אני וחבריי לא נוותר ונמשיך במאבק עד שיענקי רוזנברג, זיסי מרגליות וכל אחד מבנינו ובנותינו ידעו שהמשטרה אמונה על ביטחונם והגנתם ולא להיפך.

יעקב טסלר יצחק פינדרוס משטרת ישראל אלימות שוטרים יענקי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד