י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרפתקת השבוע

מפחיד: כרמלי שט בסירה הרעועה בנהר השורץ תנינים • צפו

יצחק כרמלי בהרפתקה נוספת ומפחידה ביותר, כאשר הוא שט בסירה דקה וקטנה בנהר השורץ תנינים מכל עבר, ןהמדריך מזהיר בכל שניה לא לזוז לבל תתהפך הסירה כאשר התנינים שוחים תחתיהם • צפו

מפחיד: כרמלי שט בסירה הרעועה בנהר השורץ תנינים • צפו
כרמלי בנהר השורץ תנינים צילום: מתוך הסרטון

פרשת בראשית "ואת התנינים הגדולים"

כאשר הגיע יצחק כרמלי להרפתקה נוספת והפעם בנהר הגנגס השורץ בתנינים מכל עבר, כאשר עלו על סירה קטנטנה ופרימיטיבית שלושה בני אדם ונזהרים שלא להתהפך, היה זה עוד מסע מרתק הרפתקני ונועז במיוחד.

יצחק כרמלי מספר ל'בחדרי חרדים': פנים מול פנים, עמדתי מולו. הוא היה ארוך וענק, מטרים ספורים ארכו. קצת קשה לומר עליו שהוא אצילי, אבל הוא כזה. נכון שמהותו לכאורה זה אכזריות, אבל יש לו גם פן שהוא משדר אצילות.

מסביר יצחק כרמלי על שני סוגי תנינים הנמצאים במקום: גבהיאל - זהו התנין הארוך ביותר בעולם, הוא מגיע לאורך 6 מ' . מראהו מאיים ביותר , יש לו לסת צרה וארוכה מליאה בשיניים חדות. הוא נחשב לאחד מבעלי החיים הנדירים ביותר בעולם.

רפטיבודי - אחד היובלים הגדולים של נהר הגנגס . את מימיו הוא מקבל מהפשרת השלגים העוטפים את הרי ההימלאיה. שפע החיות המצויות לאורך הנהר , הן שמושכות  אליו את התנינים הגדולים.

היה זה מבחן אומץ, יש שיאמרו, נסיון התאבדות. התנין, מי שלא יודע, באפשרותו לרוץ על ארבע רגליו, הוא יכול להגיע למהירות של 15 ק"מ לשעה.

ממשיך כרמלי ומספר את המתרחש: שטנו 3 בסירה אחת. הייתה זו סירת קאנו פרימיטיבית עשויה מעץ רובוסטה, עץ המשמש כמקום מסתור לטיגריסים, המשוטטים לאורך הנהר.

 צ'ופי המדריך, הזהיר אותנו שוב ושוב ל-בל נזוז, שמא לא תתהפך הסירה. "מתחת לסירה שוחים התנינים" הזהיר אותנו.

התנין מי שלא יודע, נחשב לאחד מבעלי החיים הקטלניים ביותר, רק באפריקה נהרג כל יום אדם אחד בממוצע, כך שהשאלה במקומה.

" לא פחדת "?

כרמלי משיב ואומר: לאורך הנהר מטיילים איילים רבים. האיילים מהוים לתנינים מקור מזון זמין וגם טעים. התנין שמקצועו זה צייד, מכיר את התנהגותו של האייל וטעמו של האייל, לעומת זאת למה לו להתעסק עם יצחק כרמלי.

שבת שלום

יצחק כרמלי, עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל

יצחק כרמלי תנינים נהר שייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד