י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא רק בבלפור

תאילנד: גל המחאה נגד הנשיא הוביל למצב חירום

מצב החירום במדינה הכולל שורת איסורים, בהם התקהלויות של חמישה אנשים ומעלה והפצת חדשות שעשויות 'לזרוע פחד' או לפגוע בביטחון הלאומי. ההכרזה נועדה, לעזור לכוחות המשטרה להתמודד עם גל המחאה נגד ראש הממשלה והמנהיג לשעבר של החונטה הצבאית שהשתלטה על המדינה

תאילנד: גל המחאה נגד הנשיא הוביל למצב חירום
שוטרים בתאילנד צילום: Moshe Shai/Flash90

ממשלת תאילנד הכריזה אמש (רביעי) על מצב חירום במדינה הכולל שורת איסורים, בהם התקהלויות של חמישה אנשים ומעלה והפצת חדשות שעשויות 'לזרוע פחד' או לפגוע בביטחון הלאומי, לשון הודעת ממשלת תאילנד, על פי דיווח באתר וואלה.

ההכרזה נועדה, לעזור לכוחות המשטרה להתמודד עם גל המחאה נגד ראש הממשלה והמנהיג לשעבר של החונטה הצבאית שהשתלטה על המדינה, בנוסף מבקשים המפגינים לערוך רפורמות במשטר המלוכני של המלך מאהה וצ'ירלונגקון.

במסגרת ההפגנות הקימו המוחים אוהלים מחוץ ללשכת ראש הממשלה ואף הפריעו לשיירת כלי הרכב של המלך. המפגינים קוראים לראש הממשלה להתפטר ולהחלת חוקה חדשה במדינה. מדובר במחאה הגדולה ביותר בשנים האחרונות במדינה. הפגנות הסטודנטים מתרחבות בקביעות, והם מעמידים שלוש דרישות מרכזיות: בחירות חדשות, שינוי החוקה והפסקת רדיפת מתנגדי הממשל.

ההפגנות מתרכזות במונומנט הדמוקרטיה של בנגקוק, מוקד מסורתי למחאות פוליטיות בממלכה. מאות שוטרים נוכחים במקום, מול מפגיני נגד התומכים במלוכה. המשטרה עצרה לאחרונה כמה ממנהיגי ההפגנות והאשימה אותם בהמרדה בעקבות דברים שאמרו בהפגנה קטנה בחודש שעבר. והם שוחררו מיד לאחמ"כ בערבות.

יצויין שתאילנד עוברת הפיכה כמעט בכל שש שנים בממוצע מאז שהצבא הפיל את המונרכיה האבסולוטית ב-1932 והחליף אותה במונרכיה חוקתית. וצעירים רבים שהשתתפו במחאה היום לא נראו מורתעים כלל. המפגינים עשו עם שלוש מאצבעותיהם סמל להתנגדות השלטון.

ההצלחה של גל המחאה מוטלת בספק. רבים בתאילנד רואים בבית המלוכה דבר מכובד ואף עשויים לחשוש מתגובת הרשויות נגדם. גם ממשלת תאילנד נתונה בין הפטיש לסדן, מחד היא מחויבת להגן על הארמון, ומנגד פעולה נגד המחאה עשויה להטות את דעת הקהל נגדה. 

מצב חירום הפגנת מחאה תאילנד בנגקוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד